Dogde Viper GTS og en Lambourghini Diabolo VT
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Dogde Viper GTS og en Lambourghini Diabolo VT
Jeg og en kammerat var og dragga på flerfelten i bodø i dag...
Vi kjørte mot en Dogde Viper GTS og en Lambourghini Diabolo VT... De gikk..
MEN! Det var vist nok en Saab 9-5 som kjørte "ræva" av Viperen.. hadde 330 hester i Saaben... Fikk ikke med meg at de to dragga, skulle gitt mye for å se det! =(
Men igjen.. gatebilmiljøet i bodø tar seg opp!
Bilder av de to bilene: (tatt med en kameramobil på heftige 1.2 Mpix)
http://jiml.no-ip.org/gallery2/main.php ... temId=3966
http://jiml.no-ip.org/gallery2/main.php ... temId=3968
Vi kjørte mot en Dogde Viper GTS og en Lambourghini Diabolo VT... De gikk..
MEN! Det var vist nok en Saab 9-5 som kjørte "ræva" av Viperen.. hadde 330 hester i Saaben... Fikk ikke med meg at de to dragga, skulle gitt mye for å se det! =(
Men igjen.. gatebilmiljøet i bodø tar seg opp!
Bilder av de to bilene: (tatt med en kameramobil på heftige 1.2 Mpix)
http://jiml.no-ip.org/gallery2/main.php ... temId=3966
http://jiml.no-ip.org/gallery2/main.php ... temId=3968
jææh.. det jeg sier.. bruker man samme prisen som en diablo koser, PÅ en saab.. så kan man vell rygge i fra begge bilene tilsammen:P
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Innlegg: 577
- Registrert: 28 mar 2004, 01:00
- Sted: Lørenskog
nei, men hva er vitsen med diablo? hvorfor ikke bare ha en normal bil som går bra nokk for ditt bruk?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
really?
Greitt nok at Diaboloen veier 1.6 tonn mot 1.3 i Saab Viggen... men det er 250 hester (på forhjulene) mot 560 hester (på bakhjulene)..
Tror det går dårlig.. Men sa**n den Saaben gikk!
Tror det går dårlig.. Men sa**n den Saaben gikk!
ja, men må du tenke på at DRÆGGING ike er alt hær i værden.. bane kjøring kurver.. det finnes det også..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
"bane kjøring" ja... jeg tror fortsatt at lamboen har et solid forsprang der med handling enn en Saab 9-5, ikke at jeg disser Saaben, men den profilen på dekkene der, samt bakkeklaringen og aerodynamikken.. den taler for seg selv...datapaal skrev:ja, men må du tenke på at DRÆGGING ike er alt hær i værden.. bane kjøring kurver.. det finnes det også..
Men på viperen er det ikke akkurat så mye vinge at det gjør noe... men den er bygd for hastighet og kjøring i kurver osv..
Tror det skal gjøres mye med en Saab for at den skal ha like god handling som en bil til 1.3 mill...
Men ikke F*** at jeg har brukt den summen på en viper! eller en diabolo.. Da hadde det blitt noe ala Saab 9-3 Viggen pikes peak

-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
En bil til 1,3 mill her i Norge, sier jo ingenting om bilens kjøreegenskaper.
Prisen blir til som et resultat av at avgiftskåte (og missunnelige) politikere
har avgiftsbelagt vekt, sylyndervolum og HK. Stor, sterk og tung motor er dyrt!! Kjøreegenskaper, sikkerhetsutstyr ol bryr myndighetene seg lite om. Med mindre det veier da, da skal de jo ha sine avgifter!!
Husk at det er i politikken som på veien. Å kjøre på rødt er dyrt.
Å stemme rødt er mye dyrere...
Ha en god dag (og et godt valg. (for vi skal vel alle stemme!))
Prisen blir til som et resultat av at avgiftskåte (og missunnelige) politikere
har avgiftsbelagt vekt, sylyndervolum og HK. Stor, sterk og tung motor er dyrt!! Kjøreegenskaper, sikkerhetsutstyr ol bryr myndighetene seg lite om. Med mindre det veier da, da skal de jo ha sine avgifter!!

Husk at det er i politikken som på veien. Å kjøre på rødt er dyrt.
Å stemme rødt er mye dyrere...
Ha en god dag (og et godt valg. (for vi skal vel alle stemme!))
Hilsen Ole-P. N-154
jæjæ... du så nå på topgear.. en 1.6L polo kjørte i Fra en EVO 8 begge bilene i 5 gir og max gass.. starta samtidig... Evoen kjørte i fra en lambo eller en færarri(bakhjulstrekk) såeh.. jææ.. må prøves i praksis.. kan ikke sitte å diskutere tørrfakta.. prisen har ikke alt å si.. 4wd har mye å si:P diablo koster mye, og SKAL være bra.. sånn er det bare..
BTW... det har JÆVELI mye å si på føreren..
GO SAAB
BTW... det har JÆVELI mye å si på føreren..
GO SAAB
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Kult med den niofemmen som tok dem da!!! Få med den karen i klubben. Tror nok den svarte er kvass i svingene, men Viper er best rett fram. Selv om det er den beste amerikanske bilen for kurvekjøring som noengang er bygd så sier det SVÆRT lite...
Visste dere at fram til Ferrari kom med sin F50 så var 9000 Aero den raskeste serieproduserte bil fra 60 til 100 i 4. gir?
Visste dere at fram til Ferrari kom med sin F50 så var 9000 Aero den raskeste serieproduserte bil fra 60 til 100 i 4. gir?
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
jarra.. og en hjul-laster har raskere ax en din bil.. alle veit det;)



Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]