F................

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
roar
0.7 bar
0.7 bar
Sted: batnfjordsøra

F................

Legg inn av roar » 31 aug 2003, 17:33

får ikke opp trykke på clutchen min :x
kjøpte meg en delebil der jeg overhala motoren og satt i bilen.
strevde noe så i grønn jævli med den motoren, fikk sammen motoren og holdt på med siste skruen på innsuge da kom jeg på at jeg har glemt å satt på olje inntaket i bunnpanna.
så motoren måtte klives igjen, takket være min gode fantasi så brukte jeg en tash for å dra trykkplata unna svinghjulet (sikkert noen andre som har komme på det før meg) vart no ganske enkelt å skifte clutch no, for den var berre å ta rett opp.
til slutt vart motoren komplett igjen, og trodde det var berre å sette motoren ned igjen, men den sa nei.
leste i slik reperasjonsbok for saab der stod det litt om motor overhaling,
da viste det seg at jeg hadde satt på stempelringene feil, hadde satt på de nederste komp.. ringene feil vei, som dere sikkert veit så er det fresa av et spor på de å de spora peka opp med meg å de skulle peke ned.
men nå er motoren i bilen og motoren den går fint den med steg 2 fra speedparts. :wink:

Børre N17
MAX BOOST
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 31 aug 2003, 21:20

Går ut i fra at du kjører og900?
Du må trykksette bremsevæske beholderen for å få lufta clutchen skikkelig, er det luft der vil ikke trykket bli særlig.
Pass på at det er nok væske i beholderen, da det er et eget "rom" der for clutchen. :shock:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Svar