Valg 2005
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N325
- Navn: Stian Sommerstad
- Bil: Saab 9-5 Estate
- Sted: Kapp
Gleder meg til dere blir gamle og trenger hjelpe på sykhjem osv som dere må betale selv osv!! Men skal ikke si noe da!! visst ikke hva jeg skulle stemme før jeg la lappe i urna, å visst egentlig ikke da heller! Norsk poltik sug, luft slot å drømmer!! ingen av de folka lever ned hos oss dødlige!! tragisk!! Men nye år med ett eller anna!! hmmmmm!
2000 Saab 9-5 Estate 
N325

N325
alle vil ha frp.. alle jeg har snakka med vil ha frp.. skolevalget i norge, FRP..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
ser ut som de på bilforumet støtter frp også....
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... light=valg
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... light=valg
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
Re: Valget
Ikke bare mørkeblått, men kristenfundamentalister også...Bent N208 skrev:Ja, vi er nok mange i dette landet som ønsker FRP ved roret. La våre bønner bli hørt

psjt, er mange fordeler ved å bo i finnmark, og også mange ulemper. Velger man å bo der, syns jeg man får ta konsekvensene selv, på både godt og vondt. Billige tomtepriser og dyrere bensin blant annet. Dessuten spilte ikke utjevningsordningen særlig mye inn på bensinprisen i nord vs sør, det som telte var KONKURRANSE. Det må mao bli billigere og enklere å starte opp sin egen bensinstasjon i nord, forenkling av regelverk osv... subsidier går jeg utifra at dere får nok av i finnmark fra før:)knut skrev:Huffda. En styggblå klubb dette her![]()
Men kan ikke annet enn å la meg fascinere av bilinteresserte finnmarkinger som stemmer Frp. Frp stemte blant annet for å fjerne den fine utjevningsordningen vi hadde for å sikre at bensinen i distriktet ikke kostet mer enn i byene.
Men det har folk glemt...
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
De går litt for lett på populistutspillene til Hagen? FRP har alltid vært i opposisjon, sammen med SV. De har rett og slett ikke peiling på hvordan man styrer et land. De lover jo alt i hytt og gevær. Ellers syns jeg det er et demokratisk problem at et parti med nærmere 20% oppslutning skal ties i hjel. shame on høyre. (jada, jeg stemte på de selv)Rune N35 skrev:hvorfor vil dere ha frp da, begrunn gjerne. er litt nysgjerrig.
mvh oddi
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
veit ikke hvorfor.. har ikke så mye peil.. syntes frp skal få en sjanse til å styre dette land, så kan vi se hva som skjer..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
Jada, mye handler ikke om penger, men politikk dreier seg om penger! det som ikke dreier seg om penger bør ikke politikere ha noe med å gjøre i det hele tatt. De bør sørge for at alle har det bra, og det gjør man hvis man har lav rente og lav inflasjon. Da blir det enklere for bedrifter å tjene penger, som betyr en trygg jobb for deg, og staten stikker ikke av med så mange penger i skatt. Selvfølgelig hadde det vært fint å hatt 6 timers arbeidsdag, men da tjener ikke bedriften penger, og den blir flyttet ut av landet. Enkelt og greit. Samme hadde du gjort, ahdde du hatt en bedrift som ikke tjente penger. Dessuten er lave renter med på å sørge for at folk helst investerer penger i fond/aksjer, slik at bedrifter kan øke sin likviditet, som igjen bidrar til å sikre jobber. At de rødgrønne prøver å styre hverdagen vår er helt i takt med den kommunistiske ideolgien, og den er jeg ikke særlig fan av:) Gi meg en time med enhver rødgrønn halvkommunist, og jeg overbeviser de. Det er stort sett det jeg har gjort i helga...Morten N106 skrev:
Og når du endelig kommer deg på jobb etter den massive kollektivkøen så får du beskjed om at bedriften din tjener for lite penger, så de skal omorganiseres. De har fått tak i ekstern arbeidskraft som de kan betale omtrent 1/3 av det du får i lønn ...
Men trøsten er jo at han som eier firmaet kommer til å kunne ta ut enda noen millioner til i utbytte helt fullstendig skattefritt, så det må jo være positivt, han har jo tross alt bygget opp bedriften helt selv, og det at du har vært lojalt ansatt i 30 år spiller jo tross alt ingen rolle når han har muligheten til å bli enda rikere...
Og på vei hjem kan du jo være så heldig at du skader deg selv, og får behov for en operasjon og havner i en av våre flotte helsekøer.. En dag du står og snakker med naboen får du greie på at han hadde det samme problemet men kjøpte seg inn hos en privat klinikk rett borti gaten, og er nå tilbake på jobb, og det er jo fint at han har den valgfriheten. At du føler deg som en annenrangs borger og en taper spiller jo ingen rolle, det er jo ikke hans feil at du ikke har penger til å gjøre det samme, og du har jo tross alt ikke engang en jobb å gå til lenger så det er jo ikke som om noen trenger deg til noe....
Etter å ha ventet i endel år på denne operasjonen og gått uføretrygdet får du kanskje survet deg til en form for omskolering og etter å ha gjennomgått denne kan du jo prøve å komme deg inn på et kynisk arbeidsmarked der alt er privatisert og ingenting blir gjort uten å tenke penger ... fikk du ingen jobb sier du? Merkelig at de ikke vil ansette en som er over 50 og uføretrygdet... de har jo en sånn flott valgfrihet??
Tilslutt går du kanskje over i pensjonistenes rekker, og siden arbeidsgiveren din passet på å kvitte seg med deg før du hadde opptjent deg noen pensjon derfra får du en snau overføring fra staten hver måned, kanskje du trenger litt hjelp hjemme, noe som viser seg å ikke være så veldig lett... I en ny prat med den samme naboen viser det seg at han har to damer som besøker ham daglig for en liten slump med penger .. det er jo så fint å kunne ha valgfriheten, det er jo din egen feil at du ikke har et aksjefond du kan tappe eller har lagt til side litt penger fra din romslige uføretrygd....
Det er lov å velge litt med hjertet også i tillegg til bare lommeboka. Vi har det jo tydeligvis alt for godt siden store deler av valgkampen handler om noen kroner ekstra pr. liter for bensin, men jeg synes ikke noe særlig om den kynismen og såkalte "valgfriheten" som sniker seg inn overalt, det er faktisk mye som ikke handler om penger....

mvh oddi
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- Kjetiln122
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Bare KRF (og ikke minst Valgerd) holder seg langt borte!!
...selv om jeg har enkelte preferanser.
...selv om jeg har enkelte preferanser.
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt