bURDE JEG KJ?PE DENNE BILEN? 99GL

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

bURDE JEG KJØPE DENNE BILEN? 99GL

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 16 sep 2005, 09:08

Han skal ha 8000 for den. Den er eu godkjent fram til 2007. Og jeg skal bruke den som vinterbil.

har fått saabcab til å se på den for meg, Han sa:

Bilen startet og gikk. Kunne ikke finne noe rust i større grad, kun noen små flekker rundt luftutslippet på baksjermen (kosmetisk). Kjente oppunder alle skjermkantene og sånn, ikke noe rust der. Lakken var ikke 100 %, men litt stell og pleie kommer nok godt med.
Har vært en eiers bil, og stått lagret inne. Stått i ro i 15 år når nåværende eier kjøpte den.
EU- godkjent til 2007.

Om den er vært de 8000,- han forlangte, er jeg usikker på. Ta en titt på bildene og sånn, jeg syntes det er nok for en sånn type bil.

Om det er noe jeg har glemt, rop ut!

MVH
Joachim
----------------------------- Her er bildene han tok

Legg merke til motorrummet, der svetter motoren ganske mye, og dte liker jeg ikke!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 16 sep 2005, 10:16

Årsmodell? Om det ikke er veteran, blir den nok det til neste år=mindre utgifter.. Synes den så bra ut jeg, er det ingen mulighet til å prute her?
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Jens P. N024
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 222
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Ja

Legg inn av Jens P. N024 » 16 sep 2005, 11:09

Bør være veteran siden det er Triumph motor i den.......:-)
Ge mig en gammal Saab 99:a......

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 16 sep 2005, 11:24

Jens P. N024 skrev:Bør være veteran siden det er Triumph motor i den.......:-)
Å de motorene er vel ikke noe av de mest driftsikre vel?

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Legg inn av Joachim N370 » 16 sep 2005, 11:29

Bilen er en -73 mod.
9³ TurboX

Brukeravatar
Jens P. N024
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 222
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Ja

Legg inn av Jens P. N024 » 16 sep 2005, 13:27

Nei, Triumph motorene er vel ikke verdens beste......:-)
Ville vel ikke valgt det til daglig bruk,men det er min oppfatning.
Bilen så vel grei ut den,du må bare vite hva du kjøper..... :-)
Ge mig en gammal Saab 99:a......

Saab90
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 262
Registrert: 11 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 2253
Navn: Bernt
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Saab90 » 16 sep 2005, 13:52

Er det ikke best å ha en bil med innsprøytning på vinteren?

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 16 sep 2005, 15:43

Saab90 skrev:Er det ikke best å ha en bil med innsprøytning på vinteren?
feks en 99EMS eller no.... (men d er jo litt ille å kjøre en EMS på vinteren da....)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 16 sep 2005, 19:03

Saab90 skrev:Er det ikke best å ha en bil med innsprøytning på vinteren?
Neiss, kvifor det?
Forgassar funkar fin-fint det, berre en lærer å porsjonere nok choke... ;)

Og Surbotabb, køyre EMS på vinteren er ille, veldig ille faktisk... :/

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 16 sep 2005, 20:38

Går veldig fint å kjøre forgasser, gjorde det en venter med 1979 99, og det var faktisk mer konge å kjøre enn 9000/900i fra 90-tallet..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Johnny
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 234
Registrert: 05 sep 2003, 01:00

Legg inn av Johnny » 29 sep 2005, 19:56

Dette er vel ikke mye å lure på Alex? Bilen ser jo ganske bra ut, tatt alderen i betraktning. Og at den er godkjendt et par år frem i tid, sier jo sitt om hvilken stand den befinner seg i. Jeg har aldri hatt en Triumph i drift, selv om det satt det i ett par av de 15-16 99-ene jeg har hatt. :shock: Så derfor kan jeg ikke snakke av erfaring. Har likevel også hørt at det var store problemer med disse motorene, og da var det vel i hovedsak toppene som røyk på dem. Og det aller verste var at toppboltene var svake og brakk inne i blokka ved demontering. Man kan jo tenke seg hvilket h..vete det var å ordne opp i det. :?
Jeg vil nå si løp og kjøp, likevel. Kjør med Triumphen til den ikke vil mer, og bygg om til b-motoren. Det er en smal sak å få til. Med tanke på tidlig 99, så var det faktisk ganske vanlig å gjøre dette før i tiden, i stedet for å begynne å reparere fordi dette nesten ble en vel så dyr affære. :)

Mvh
Johnny
Den som tror at han er ferdig og utlært er ikke utlært, men ferdig!

Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 30 sep 2005, 17:31

Takk for tilbakemelding Johnny.. Har foreløpig lagt planene på is da pappa har sagt jeg kan få låne Hans saab 96 i vinter. Men den har vært annonsert lenge, kansje det dukker opp en annonse til der den er enda billigere:) hvem veit.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar