Norges dummeste rundkjoering!

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Orjan N235
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 533
Registrert: 16 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N235
Sted: Klæbu/Trondheim

Norges dummeste rundkjoering!

Legg inn av Orjan N235 » 21 sep 2005, 18:24

Norges dummeste rundkjoering
Resultatet blir ikke alltid slik en planlegger...
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 21 sep 2005, 22:48

det svir.. hvorfor kan ikke bare norge gi etter og "importere" noen inginører i fra usa.. de kan dette med veier og kryss:D
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 21 sep 2005, 23:48

det gjorde de i Oslo for å få motorvei inn til byen.. Resultatet ble at de fikk en flott og fungerende motorvei...
Men virker som at andre sliter med å leke Oslo her..

Personlig mener jeg at 3-felt-systemet inn/ut av Bodø er ikke bare latterlig, det er skammelig!

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 22 sep 2005, 11:22

Enig i at vegvesenet ikke har peiling på veiutbygging. Det sitter imidlertid dyktige veiingeniører rundt i landet og river seg i håret over veiene de blir tvunget til å planlegge. Firmaet jeg jobbet i fikk ansvaret for planleggingen av den nye E18 forbi Holmestrand mm. Der skulle byrokratene bygge 2 felts veg oppe i åsen, de mente at 4 felts ikke var nødvendig fordi mye trafikk ville velge gamle E18!!!

Kollegaene mine begynte å planlegge 4 felts allikevel og jobbet med lobbyvirksomhet for å få politikerne til å fatte poenget. Dermed ble byråkratene overkjørt og vi fikk DEN veien. Skål for Rambøll :absolute:
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 22 sep 2005, 12:54

Trond N47 skrev:Enig i at vegvesenet ikke har peiling på veiutbygging. Det sitter imidlertid dyktige veiingeniører rundt i landet og river seg i håret over veiene de blir tvunget til å planlegge. Firmaet jeg jobbet i fikk ansvaret for planleggingen av den nye E18 forbi Holmestrand mm. Der skulle byrokratene bygge 2 felts veg oppe i åsen, de mente at 4 felts ikke var nødvendig fordi mye trafikk ville velge gamle E18!!!

Kollegaene mine begynte å planlegge 4 felts allikevel og jobbet med lobbyvirksomhet for å få politikerne til å fatte poenget. Dermed ble byråkratene overkjørt og vi fikk DEN veien. Skål for Rambøll :absolute:
Det har jeg hørt om. Ble det ikke også sprengt ut slik at man kunne bygge 4-felts vei FØR man fikk godkjenning av dette, og da myndighetene omsider gikk med på å lage 4 felt, var byggingen allerede godt i gang?:)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Svar