Men da lurer jeg på angående toll og andre avgifter. Noen som vet noe om dette? Hvor mye ekstra det blir...?
Moderator: Moderatorer
Så da vil det egentlig si at det lønner seg å handle i utlandet?! Hvis det ikke er mer avgifter altså...!Hjelle, N6 skrev:-> Offtopic.
Det du gjer er at du kjøper varar momsfritt i utlandet.
Ved innførsel til Norge må du betale moms av vara sin verdi i utlandet (derfor kjøper du momsfritt), pluss frakta hit til landet.
For å få vara inn i landet må den som fraktar vara hit legge ut momsen for deg, dette må du dermed betale eit gebyr til den som fraktar vara. Dette er ifrå 100-200 kroner. Ytterligare avgifter skal ikkje kome til, sidan bildeler er tollfritt.
Ja, om prisen i utlandet inkl. norsk moms pluss frakt er mindre enn norsk pris vil det lønne seg. Eg har ihvertfall ikkje betalt noko meir avgift på dei bildelene eg har besteillt i frå utlandet enn det eg seier her.Griffin N430 skrev:Så da vil det egentlig si at det lønner seg å handle i utlandet?! Hvis det ikke er mer avgifter altså...!Hjelle, N6 skrev:-> Offtopic.
Ved innførsel til Norge må du betale moms av vara sin verdi i utlandet (derfor kjøper du momsfritt), pluss frakta hit til landet.
For å få vara inn i landet må den som fraktar vara hit legge ut momsen for deg, dette må du dermed betale eit gebyr til den som fraktar vara. Dette er ifrå 100-200 kroner. Ytterligare avgifter skal ikkje kome til, sidan bildeler er tollfritt.
Så man må betale norsk moms? eller? Er ikke så inne i dette her akkurat...!Hjelle, N6 skrev:Ja, om prisen i utlandet inkl. norsk moms pluss frakt er mindre enn norsk pris vil det lønne seg. Eg har ihvertfall ikkje betalt noko meir avgift på dei bildelene eg har besteillt i frå utlandet enn det eg seier her.Griffin N430 skrev:Så da vil det egentlig si at det lønner seg å handle i utlandet?! Hvis det ikke er mer avgifter altså...!Hjelle, N6 skrev:-> Offtopic.