Med tanke på bensindebatten som härjat i tråden om motorhavarier.
Kolla senaste numret av TV ( Teknikens Värld ). Där testas V-power.
Jag kör på V-power ( nåt måste man ju ha i tanken ) och verkar för en gångs skull ha gjort något alldeles rätt...
Inte för effekthöjningens skull, det gav bara 8-10 hk på en Porsch med 355 hk i grunutförande. Men, motorn mår nog bättre - mindre knackningar vad jag förstår - inte illa det.
Läs själva.
Bensin eller bensin -- det ?r fr?gan
Moderator: Moderatorer
Hei ,
Jeg reiser hvert år med bil fra Norge til Bulgaria. Man merker godt at det er forskjell på bensin kvaliteten, stillere motor og lavere forbruk.
I går tomte jeg tanken med siste droppe tysk bensin og fylte nytt på Texaco. Det gikk ikke lange tid før jeg merkte forskjellen.
Det var likt andre veien, når det var slutt på Shell bensinen i Tyskland på vei nedover og fylte tanken med tysk bensin.
Jeg har sett etter 17 ganger kjøringer sørover at, mange presser bilen med over 120 km timer med en gang de kommet til Danmark. Med de små kjøringene her og spesielt ved lav hastighet er dette ikke bra for motoren. På tross at man skifter olje ofte må man ta litt forsiktig når begynner å kjøre på motorveien.
Jeg reiser hvert år med bil fra Norge til Bulgaria. Man merker godt at det er forskjell på bensin kvaliteten, stillere motor og lavere forbruk.
I går tomte jeg tanken med siste droppe tysk bensin og fylte nytt på Texaco. Det gikk ikke lange tid før jeg merkte forskjellen.
Det var likt andre veien, når det var slutt på Shell bensinen i Tyskland på vei nedover og fylte tanken med tysk bensin.
Jeg har sett etter 17 ganger kjøringer sørover at, mange presser bilen med over 120 km timer med en gang de kommet til Danmark. Med de små kjøringene her og spesielt ved lav hastighet er dette ikke bra for motoren. På tross at man skifter olje ofte må man ta litt forsiktig når begynner å kjøre på motorveien.
Sol
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
V-power i Sverige är 99oktan.
V-power i Norge är än så länge 95oktan.
Min bil gick märkbart bättre på V-power i sverige.
Fast den inte inte dåligt på "vanlig" 98 heller då....
Mvh Anders
V-power i Norge är än så länge 95oktan.
Min bil gick märkbart bättre på V-power i sverige.
Fast den inte inte dåligt på "vanlig" 98 heller då....


Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: