F?r ikkje kontakt med Speedparts
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
bra
Enig med Fresh, prøv å ha fokus på helheten!
Husk at gutta startet Speedparts for at de er bilgærne, både Bent og Ole hadde faste, bra betalte jobber...
At noen deler, som både er gamle og vanskelig å skaffe, Saab har ikke, osv. tar litt tid å skaffe? Noen deler må tross alt produseres først...
Når man ser på både deletigangen og ikke minst prisene på deler til gamle biler, er servicegraden særdeles høy mener jeg
Prøv å finn et annet merke bil med sånn deletilgang og priser?
Når de skaffer det aller meste på et par dager, synes jeg det blir litt ødeleggende å klage her...
Mitt tips vil være som følger: ha dialog med leverandøren din, hvis det er leveringstid og det haster, kjølp et annet sted! Man får jo som regel beskjed om at delen har sånn eller sånn leveringstid...
Uten speedparts og den gode servicen de har, ville mitt liv som Saabeier vært mye vanskeligere! Honnør til gutta på Kjeller!
Hilsen en så objktiv som mulig
Petter
Husk at gutta startet Speedparts for at de er bilgærne, både Bent og Ole hadde faste, bra betalte jobber...
At noen deler, som både er gamle og vanskelig å skaffe, Saab har ikke, osv. tar litt tid å skaffe? Noen deler må tross alt produseres først...
Når man ser på både deletigangen og ikke minst prisene på deler til gamle biler, er servicegraden særdeles høy mener jeg

Prøv å finn et annet merke bil med sånn deletilgang og priser?
Når de skaffer det aller meste på et par dager, synes jeg det blir litt ødeleggende å klage her...
Mitt tips vil være som følger: ha dialog med leverandøren din, hvis det er leveringstid og det haster, kjølp et annet sted! Man får jo som regel beskjed om at delen har sånn eller sånn leveringstid...
Uten speedparts og den gode servicen de har, ville mitt liv som Saabeier vært mye vanskeligere! Honnør til gutta på Kjeller!
Hilsen en så objktiv som mulig
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- KarsteN536
- 2.0 bar
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Jeg har bestilt en del hos dem og har ikke hatt noe problem. Kjempeservice over hele linjen, før og etter bestilling.
Jeg synes de er for rask med å sende pakker til tider.
Jeg har en pakke som kom i postoppkrav i går men jeg får ikke lønning før neste uke. Så det blir nok fram med kredittkortet eller bruke noen sparepenger.
Som oftest liker jeg å forhåndbetale alt så er det bare å hente på posten når den kommer.
Det eneste jeg savner er hakket bedre sider og med bra nettbutikk. Men man kan ikke få alt i verden
Jeg synes de er for rask med å sende pakker til tider.

Som oftest liker jeg å forhåndbetale alt så er det bare å hente på posten når den kommer.
Det eneste jeg savner er hakket bedre sider og med bra nettbutikk. Men man kan ikke få alt i verden
- KarsteN536
- 2.0 bar
- Kontakt:
Jeg tror de fleste klagene består av misforståelser og mangelfull kommunikasjon. Nå jobber jeg med kundeservice og holder foredrag om emnet. Dere skal ikke se bortfra at det kommer en bok en dag
Min oppfordring til Speedparts er å være tydelig når de svarer kundene.
"Takk for din bestilling.
Vi håper at du kan godta en leveringstid på 3 uker på din bestilling.
Dette skyldtes at vi er avhenging av å få dette levert av vår leverandør. Hvis det blir ytterligere forsinkelser så kommer vi tilbake til deg.
Ta gjerne kontakt på telefon eller epost hvis det er noe du lurer på.
Takk for at du valgte Speedparts - kun det beste er godt nok for din Saab bla bla bla bla"
Jeg ser dette på en del saker som det er tvister om at en klage kunne blitt unngått allerede i kommunikasjonen som foregår mellom selger og kjøper i første samtale.

Min oppfordring til Speedparts er å være tydelig når de svarer kundene.
"Takk for din bestilling.
Vi håper at du kan godta en leveringstid på 3 uker på din bestilling.
Dette skyldtes at vi er avhenging av å få dette levert av vår leverandør. Hvis det blir ytterligere forsinkelser så kommer vi tilbake til deg.
Ta gjerne kontakt på telefon eller epost hvis det er noe du lurer på.
Takk for at du valgte Speedparts - kun det beste er godt nok for din Saab bla bla bla bla"
Jeg ser dette på en del saker som det er tvister om at en klage kunne blitt unngått allerede i kommunikasjonen som foregår mellom selger og kjøper i første samtale.
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Sted: Lørenskog
Har bare gode erfaringer med SP selv, men nå bestilte jeg bare helt vanlige slitedeler til 99:an da. Uansett så kan ikke SP klandres for lange leveringstider for utlandet, og ellers så synes jeg posten til Petter summerte ting opp ganske bra.
mvh
mvh
Eirik N310 |
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..
x '84 Saab 99GL Five Speed
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..

x '84 Saab 99GL Five Speed
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Skal sies at jeg ringte og snakket med de (Bent tror jeg?) og han sjekket om det var lagervare/hvor lang tid det ville ta mens jeg snakket med han i tlf. Fikk beskjed om at det ville bli sendt mandag eller tirsdag, ikke sikker på når det ble sendt, men hadde det ihvertfall i går..
Synes Petter summerte det bra..
Styrer med DAB og AUX
- KarsteN536
- 2.0 bar
- Kontakt:
Jeg fikk også pakke i går. Neste gang så får lage en felles bestilling og spare litt på frakten... Bremser du bestilte?Freshmaker N237 skrev:Skal sies at jeg ringte og snakket med de (Bent tror jeg?) og han sjekket om det var lagervare/hvor lang tid det ville ta mens jeg snakket med han i tlf. Fikk beskjed om at det ville bli sendt mandag eller tirsdag, ikke sikker på når det ble sendt, men hadde det ihvertfall i går..
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
Hvorfor har du da ikke meldt deg inn i klubben?????????Øyvind.H skrev: Med bred kunnskap og utdannelse fra varehandelshøyskolen...
(PS:Har selv gått på NVH, håper den har blitt bedre med tiden. Makan til møkkaskole skal du leite lenge etter!!!!)
K
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
Hehe. Hadde du JIF? Gikk du på Schous eller i Asker?
NVH har blitt veldig bra, dog noe utvannet. Begynner å bli fler og fler BI fag istedenfor varehandelsfag, sikkert fordi de ikke har klart å holde høy nok kvalitet på varehandelsfagene.
Grunnen til at jeg ikke har meldt meg inn er fordi jeg samler opp til en større bestilling, og tenkte å melde meg inn i forkant av den. Servicen var bare en liten utgift
NVH har blitt veldig bra, dog noe utvannet. Begynner å bli fler og fler BI fag istedenfor varehandelsfag, sikkert fordi de ikke har klart å holde høy nok kvalitet på varehandelsfagene.
Grunnen til at jeg ikke har meldt meg inn er fordi jeg samler opp til en større bestilling, og tenkte å melde meg inn i forkant av den. Servicen var bare en liten utgift

- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
JIF er (var) en jævla sokk! Enda værre med han avdanka sulliken fra Madla som hadde makroøkonomi... En gjeng med folk som har lest masse for 15 år siden og ikke har praktisert NOE av det, aner ikke hvordan ting faktisk virker der ute.
Tror ikke jeg har ett eneste godt ord å si om den skolen der, og hvis du tror at du blir direktør av å gå der......tro om igjen!!
Men nok om det, vel mye OT i forhold til tråden.....
Tror ikke jeg har ett eneste godt ord å si om den skolen der, og hvis du tror at du blir direktør av å gå der......tro om igjen!!
Men nok om det, vel mye OT i forhold til tråden.....
05 9-5 Vector Estate 2,0t
Det er sant, dette viser vel at det må 10 fornøyde kunder til for å veie opp for en misfornøyd, samme gjelder vel bestillinger også. hvis mer enn hver 10. bestilling er trøblete (uansett årsak) er det den 10. man husker. Man kan like det eller ei:)Freshmaker N237 skrev:Poenget er at det ikke bare skal være fokus på det negative..oddiN108 skrev:Selvom DU fikk varene dine tidsnok, og er fornøyd, kan det jo hende at andre IKKE har fått sine varer, og er derfor misfornøyd:)Freshmaker N237 skrev:Skjønner ikke hva alle klager over.. Var vel forrige torsdag jeg bestilte bremser til bilen, nå har jeg hentet de på posten.. Topp fornøyd med Speedparts, gjør en god jobb..
mvh oddi
Selv er jeg sånn passe fornøyd med speedparts, de har peil på det de selger, delene jeg har bestilt har allltid passet bra og hatt ok priser (særlig med rabatten:), men leveringstiden har vært noe treg til tider:)
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998