Fjusking ved p?drag
Moderator: Moderatorer
- Anders N95
- 1.2 bar
- Innlegg: 294
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
Fjusking ved pådrag
Har en 86 mod. 900 med oppjustert trykk. Når jeg gir gass, og trykkmåleren nærmer seg overtrykk, altså akkurat når jeg går over i overtrykk, så hender det at bilen fjusker noe alvorlig... hva kan dette være? kjennes ikke bra ut, men bilen går bra for det..
Vørterøl og svisker!!
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Något med tändningen att göra.
Högt cylindertryck före tändning är något som vi har i alla turbo-bilar.
Det är som en vindpust på ett stearinljus för gnistan från tändstiftet.
Mvh Anders
Högt cylindertryck före tändning är något som vi har i alla turbo-bilar.
Det är som en vindpust på ett stearinljus för gnistan från tändstiftet.
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

du kan teste dette ved å bypasse trykkvakta..

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Anders N95
- 1.2 bar
- Innlegg: 294
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
Høres ut som du har eksakt det samme problemet som har dukket opp hos meg.Anders N95 skrev:Trykkvakta er stilt opp, så det er ingen problem. Men det er kraftigere når det regner/er fuktig i været, så tror kanskje det har med fukt en eller annen plass...men prøver å skru ned trykket først så får jeg se.
Har byttet plugger, fordeler, rotor, bypass ventil.
De vise menn anbefaler å minke åpningen på pluggene og dette tror jeg på (har ikke fått tid til å prøve).
man skal ikke miske distansen på pluggene.. assa.. det man gjør da er jo bare å gjemme bort et annet problem.. det som gjør at bilen din fusker under fuktig vær, er sikkert noe med tendingssystemet ditt.. det du gjør er å starte med å bytte rotor, så fordelerhus, så plugglendninger(inkl. coil).. etter dette kan du begynne å feilsøke på tendingsgiveren.. veit ikke om du har hall sensor eller stift, men tror det er hallsensor, og den er simpel og feilsøke.. bare bytt det andre først, så skal vi se om det ordner seg..
NB! HUSK å være nøye med å reigjøre inne i rotorhuset, det er VELDIG lett å få overslag, hvis det er SMÅ sprekker her og der..
NB! HUSK å være nøye med å reigjøre inne i rotorhuset, det er VELDIG lett å få overslag, hvis det er SMÅ sprekker her og der..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Viggen-51
- 1,5 bar
- Innlegg: 362
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 51
- Bil: 9-3 Viggen Cab.
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Hvordan?
Hvordan stiller du opp trykkvakta?Anders N95 skrev:Trykkvakta er stilt opp, så det er ingen problem. Men det er kraftigere når det regner/er fuktig i været, så tror kanskje det har med fukt en eller annen plass...men prøver å skru ned trykket først så får jeg se.
Er det noen av de "plomberte" skruene på "baksida" av enheten?

Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Hvordan?
Trykkvakta ligg under dashbordet, og den vert justert med eit vanlig skrujern, huskar ikkje om det er flat eller stjerne. Huskar ikkje i farta kva eit tørn gjorde i antall bar, men det finn du nok om du tek eit søk på "justere trykkvakt". Mon tru om det var 0.25 bar pr tørn?Viggen-51 skrev:Hvordan stiller du opp trykkvakta?Anders N95 skrev:Trykkvakta er stilt opp, så det er ingen problem. Men det er kraftigere når det regner/er fuktig i været, så tror kanskje det har med fukt en eller annen plass...men prøver å skru ned trykket først så får jeg se.
Er det noen av de "plomberte" skruene på "baksida" av enheten?