Har fått tak ein 16v motor som eg har tenkt å sette i 87m 900 t8.
er det nokon som har erfaringer med dette. det er vel spesielt ledningsnettet eg lurer på.
tips?
bytte til 16v
Moderator: Moderatorer
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Det skal ikke være noe problem å bytte over så lenge du har fått med den ledningsnett som hørte til 16V motoren.
Du trenger ikke å gjøre noe med den nettet du har i bilen fra før, bare innstaller motorledningsnettet i tillegg.
Bensinpumpa må du koble om fra releet i sikringsboksen til bensinreleet på det nye motorledningsnettet. Det er vel de eneste jeg kommer på i farta. Det er jo en her inne som driver med det samme du har tenkt til. Det kan jo hende han ser tråden og utveksler noen av sine erfaringer etterhvert
Du trenger ikke å gjøre noe med den nettet du har i bilen fra før, bare innstaller motorledningsnettet i tillegg.
Bensinpumpa må du koble om fra releet i sikringsboksen til bensinreleet på det nye motorledningsnettet. Det er vel de eneste jeg kommer på i farta. Det er jo en her inne som driver med det samme du har tenkt til. Det kan jo hende han ser tråden og utveksler noen av sine erfaringer etterhvert

Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
8 til 16
Driver på med å sette sammen en 16v motor og gearkasse som skal nedi en 8v bil. Har forhåpentlig hele ledningsnettet! Skal notere og fotografere underveis. Så langt ser det planke ut. Har i tillegg en evo 5 intercooler som skal på plass, det blir mega!! 
Rapport følger......
Petter

Rapport følger......
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226