Hjelp, bilen blir badebasseng!
Moderator: Moderatorer
- Anders N95
- 1.2 bar
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
Hjelp, bilen blir badebasseng!
Det lekker vann inn når d regner! for å si d mildt... Det kommer inn helt framme under dashbordet. Virker som det renner rett inn opp under der men finner ikke ut av d!! Det kommer på begge sider av og til. Noen som har hatt d samme på og900? I tillegg så virker d som om d kommer inn helt bak ved lyktene litt og. Det renner ut på "golvet" i bagasjerommet...
Setter pris på svar!
Ps: Må snart kjøre med tørrdrakt..noen som har en til salgs?
Setter pris på svar!
Vørterøl og svisker!!
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Det kan være to ting som forårsaker lekkasjen:
1: Lekker igjennom gummien rundt vinduet, spesiellt nede i et hjørne der vannet får ligge og gnage hull i metallet. (Rust)
2: Dreneringen i kupefilterboksen er tett slik at den boksen fylles med vann og det lekker inn i bilen.
Stort sett er det bare disse tingene som skjer. Er det noe annet så er det synlig hvor det kommer inn.. (Store rusthull eller sprekker i gummitetninger)
1: Lekker igjennom gummien rundt vinduet, spesiellt nede i et hjørne der vannet får ligge og gnage hull i metallet. (Rust)
2: Dreneringen i kupefilterboksen er tett slik at den boksen fylles med vann og det lekker inn i bilen.
Stort sett er det bare disse tingene som skjer. Er det noe annet så er det synlig hvor det kommer inn.. (Store rusthull eller sprekker i gummitetninger)
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- john n04
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Var ute for på min og900 at det lakk inn av ledningsgjennomføringene i sideveggene.
Eneste metoden for å finne en lekkasje er å plukke bort teppet og isolasjonen, og legge en vannslange på taket, og sette seg inn i bilen og lete. Det var den metoden jeg brukte, og jeg fant lekkasjen.
Eneste metoden for å finne en lekkasje er å plukke bort teppet og isolasjonen, og legge en vannslange på taket, og sette seg inn i bilen og lete. Det var den metoden jeg brukte, og jeg fant lekkasjen.

lawicel CanUsb, og Tech2!
Angående bagasjerom.
Hvis det er en hatchback så sjekk lufteventilene oppe på hver side av bakruten. Skru dem løs og legg på tettemasse.
Det samme gjelder baklykter, skru dem løs og legg på tettemasse.
Hadde samme problem på konas 900t8, lekkasje både via baklykter og lufteventiler. Nå er den vanntett.
Hvis det er en hatchback så sjekk lufteventilene oppe på hver side av bakruten. Skru dem løs og legg på tettemasse.
Det samme gjelder baklykter, skru dem løs og legg på tettemasse.
Hadde samme problem på konas 900t8, lekkasje både via baklykter og lufteventiler. Nå er den vanntett.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Hjelp, bilen blir badebasseng!
Det kan ogeså vere løv og slikt som er i dreneringsholet som er i den renna framfor framruta.Anders95 skrev:Det lekker vann inn når d regner! for å si d mildt... Det kommer inn helt framme under dashbordet. Virker som det renner rett inn opp under der men finner ikke ut av d!! Det kommer på begge sider av og til. Noen som har hatt d samme på og900? I tillegg så virker d som om d kommer inn helt bak ved lyktene litt og. Det renner ut på "golvet" i bagasjerommet...
Setter pris på svar!
Ellers er det ein god ide å sjekke takluka om den drenerar skikkelig (har ingenting med dette å gjere sansynligvis, men ein generell påminnelse), eg har fått mykje drit i dreneringsslangane i framkant på luka, noko som eg no har fått "staka opp", iforbindelse med at det har vorte ein del nedfall av blad og slike furu/gran-nåler.
Å også sjekke i framkant i "takrenna", heilt framme skal det vere hol slik at vatn i renna renn ned ved frontruta. Om den er tett kan det 1. ruste i takrenna, 2. renne andre plassar enn det skal, som gir lekasje.
Lykke til!
- Anders N95
- 1.2 bar
Det høres mest ut som det er dette som er tilfelle. Plukke bort teppet?? Er det vits i da? finner vel ut av d... Takk for svar folkens...john n04 skrev:Var ute for på min og900 at det lakk inn av ledningsgjennomføringene i sideveggene.
Vørterøl og svisker!!
- Anders N95
- 1.2 bar
Og bare så det er sagt! Jeg skal like å se den saaben som er tett i kupefilterboksen! Hullet som vannet skal renne i er jo feit som en tiss! så d...Mortimer skrev:Det kan være to ting som forårsaker lekkasjen:

Vørterøl og svisker!!
- Anders N95
- 1.2 bar
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Sted: Narvik