9000 aero p? scanauto

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 10 des 2005, 15:42

Otto hold deg på matta (eller matten som dere sier)!! :-({|=
04' 9-3ss 1.8t

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Legg inn av saab9000aero » 10 des 2005, 17:12

har kjørt fra masse rart der eg,og gjør det gjerne igjen.hehe.
no må du huske at du har en latomat kasse(automat)og der får du ikke ut like mye effekt som en manuell vettu

Brukeravatar
LOH171
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 153
Registrert: 19 okt 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av LOH171 » 10 des 2005, 19:46

saab9000aero skrev:
hva som er gjort med lars sin da?
og hvilken bil er det snakk om?

Denne:

http://www.garaget.org/?car=12788

:twisted:

Brukeravatar
Orjan N235
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 533
Registrert: 16 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N235
Sted: Klæbu/Trondheim

Legg inn av Orjan N235 » 11 des 2005, 01:44

LOH171 skrev:saab9000aero skrev:
hva som er gjort med lars sin da?
og hvilken bil er det snakk om?

Denne:

http://www.garaget.org/?car=12788

:twisted:
Sto en repotasje om Lars sin i Drive for et par(?) aar siden. En av norges heftigeste Saab. Hvorfor er denne lagt ut paa garaget av sasse/Uhr? Har den skiftet eier?

Mvh,
Orjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt

Brukeravatar
LOH171
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 153
Registrert: 19 okt 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av LOH171 » 11 des 2005, 12:44

Neida, den har ikke skiftet eier :)

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Legg inn av saab9000aero » 11 des 2005, 13:17

hadde eg brukt like mye penger på min aero så hadde den nok hatt problemer,men min er det ikke lagt ut litt så mye kr på engang og det er nesten samme effekt
Sist redigert av saab9000aero den 11 des 2005, 13:38, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
LOH171
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 153
Registrert: 19 okt 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av LOH171 » 11 des 2005, 13:31

Det er jo bra... :wink: Alltid lurt å spare penger.. :)

Lars H N40
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 149
Registrert: 08 mar 2003, 01:00
Sted: Lørenskog

Legg inn av Lars H N40 » 11 des 2005, 17:32

saab9000aero

Vet DU hvor mye penger jeg har lagt i 95en min??

Nå er det vel ikke snakk om hva bilene koster, men heller at vi på østlandet skulle bli frakjørt.

Men før vi skal bli engstelig må du nok informere om hva som er gjort med 9000Aeroen.
Det er det mange her som undrer på!

Hvem har tunet den?
Understell- bremser?
Er mototren testet i benk?
# HK og Nm?
Turbo?

Vi venter i spenning.

Ha en fin søndagskveld.

Beste hilsener
Lars

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 11 des 2005, 17:53

saab9000aero skrev:da var aeroen levert og på vei til oslo,godt og få den vekk egentlig.men litt synd også.så ØSTLENDINGER. pass dere for en grønn 9000 aero.haha.ingen der borte som vet hva den er god for så ikke tirr den på dere.dere blir bare skuffet.haha
vi har noen hemmeligheter her borte også vet du.. ;)
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Navn: Per Arne Ralle
Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 11 des 2005, 18:20

Rune N35 skrev:
saab9000aero skrev:da var aeroen levert og på vei til oslo,godt og få den vekk egentlig.men litt synd også.så ØSTLENDINGER. pass dere for en grønn 9000 aero.haha.ingen der borte som vet hva den er god for så ikke tirr den på dere.dere blir bare skuffet.haha
vi har noen hemmeligheter her borte også vet du.. ;)
mhm 8) 8)
Per Arne Ralle
N369

"My drinking team has a racing problem"

05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700

Brukeravatar
LOH171
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 153
Registrert: 19 okt 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av LOH171 » 11 des 2005, 20:44

Og en ting til Arvid...

Jeg kjører gjerne fra både deg og Otto på Sjølinjen i sommer når du har fått fikset den nye bilen din!
hehehehe
:)

Mvh

LOH171

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Legg inn av saab9000aero » 11 des 2005, 23:01

Hvem har tunet den?spesial program fra S...
Understell- bremser? originale bremser/fjærer/foribger.bilstein sport dempere
Er mototren testet i benk? ja
# HK og Nm? 295 hk,490 NM ved 3000 rpm
Turbo? original med større wastegate,3"eksos.

Kan være at du lars ikke har brukt så mye penger på å bygge den opp.men det gjorde i hvert fall forige eiger.

Og du LOH171:hvilken bil stiller du med da?Venter i spenning.

Brukeravatar
LOH171
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 153
Registrert: 19 okt 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av LOH171 » 11 des 2005, 23:06

Jeg stiller med en 95 2.0t, -05 modell. Lett modifisert ;)

PS! Lars er forresten eneste eier av 9-5'en. :)

Gleder meg til Sommerdekksesongen, og sjølinjen... hehehehe

LO :)

Lars H N40
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 149
Registrert: 08 mar 2003, 01:00
Sted: Lørenskog

Legg inn av Lars H N40 » 12 des 2005, 00:20

saab9000aero

Så vidt jeg forstår er det halvsats JT 3" anlegg. Dvs. steg 2. Katen er orginal??

S...... = Speedparts? Spesial utvikling. Da er det sikkert BSR som har utviklet programmet. Hvis det er mer enn ett år tilbake. BSR bruker å ha en høy Nm verdi rundt 3000 rpm. Mens andre leverandører tar max Nm på et høyere rpm for å skåne girkassen.

Dreiemomentet er rimelig høyt i forhold til HK. Jeg antar at dreiemomentet faller relativt godt fra 4500 rpm. Med orginal intercooler og kat bli motoren rimelig fort varm og da er det ikke noe problem å kjøre fra den.

Tror faktisk min gamle 900 holder følge. Vinterbilen.
Hvis den ikke gjør det hiver vi inn en GT28 BB eller verre. Men da ryker vel girkassen........................... Antar det blir 330 HK og 480 Nm.
95en er benket i Rototest til 345 HK og 532 Nm i 29 gr, C. Hva den gjør i 5 gr og fuktig vær!!!!

Men det er faktisk en del her østpå som ser etter denne flotte bilen nå.

Håper vi treffer den nye eieren, det skal bli hyggelig å slå av en prat med ham.

Take care.
Lars

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Legg inn av saab9000aero » 12 des 2005, 07:34

er ikke noe speedparts program i den,ikke BSR heller.har kontakter via hobb som har skaffet programmet.vi får vente og se hva nye eiger gjør mere.eg har i hvert fall kvittet meg med bilen,så dere får kose dere der borte.

Svar