Noen her som har gode tips på hvilke programmer som er egnet for å få ut en film fra dv-kamera og brenne denne på dvd?
Har lastet filmen inn i pc'n med windows movie maker men den filen blir jo avi.... har prøvd enkelte fil-convertere jeg har funnet på nettet men ingen av dem jeg har prøvd virker...
Hva bruker dere?
Film fra dv-kamera til dvd...?
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Film fra dv-kamera til dvd...?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
For nybyrjaren er Pinnacle Studio i forskjellige versjonar eit bra alternativ (8 er vel den beste). Der lastar en filmen inn, redigerar det en vil, og på slutten seier en at filmen skal brennast på DVD-plate. Legg plate i brennaren, og brenn 
Ellers er vel Adobe Premiere eit bra alternativ for dei meir vidarekomne.

Ellers er vel Adobe Premiere eit bra alternativ for dei meir vidarekomne.
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
Om man skal se filmen på en vanlig DVD-spiller så går det som regel ikke med avi. Om man bruker PC til å se filmer så spiller det ingen trille.Henrik N449 skrev:Hei!
Hvorfor er avi feil filformat?
se om du får tak i nero burning rom, kjempebra program skal jeg tror skal konvertere hvis nødvendig, og brenne ut på dvd!
Jeg landet til slutt på Pinnacle Studio 9, og den lager ihvertfall DVDer i "riktig" format.
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Holde med Henrik på dette jeg. Nero er så absolutt en pakke det er verd å invistere ut. Du kan redigere filmer å brenne dem ut som dvd og det er et trivelig program å brenne vanlige saker med også. Det kan også transcode "alle" filformat å brenne de som dvd noe som er veldig praktisk.Henrik N449 skrev:Hei!
Hvorfor er avi feil filformat?
se om du får tak i nero burning rom, kjempebra program skal jeg tror skal konvertere hvis nødvendig, og brenne ut på dvd!
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
Jeg kjenner ikke til om Nero har "capturing" funksjon, men om man velger Nero til brenning så limer jeg inn en guide her: http://www.dvd-guides.com/content/view/40/59/
Pinnacle har både capture via Firewire og brennefunksjon, og får generelt gode kritikker. Bare for å ha nevnt det.
Pinnacle har både capture via Firewire og brennefunksjon, og får generelt gode kritikker. Bare for å ha nevnt det.