samme tjeneste som meg .... det var en feet tjenste ihvertfalllassis70 skrev:Er inne i forsvaret no. Har vore her snart i seks månar. Er forøvrig i luftforsvaret, og trivast veldig godt.
Er våpensystemassisten på f-16, og syns d e kjempearti. Jobbar på veksted og for skru på litt forskjellig.
Det som gjeld er å ha ei god innstilling når du kjem inn i forsvaret. Prøve å gjere det beste ut av det. Då får du som regel ei grei tjeneste resten av tida også.
Du blir kjent me masse folk, og heile greia e veldi sosialt.
Det me at folk trur dei e gode skuespelarar fordi dei ha klart å dimme ut etter nokon dagar, er jo også berre tull. Ein lege f.eks ser med ein gong kva personen er ute etter, og dimmar personen på grunn av at han "spelar" sjuk, og ikkje fordi har trur personen har porblemer eller er sjuk.
Å det er vel heller ikkje så veldig masse å skryte av at du blir stempla tjenesteudyktig. Då er du i dei aller fleste tilfelle i veldig dårlig forfattning..
Forsvaret..
Moderator: Moderatorer
- Troll R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Gleder meg jeg, tror det blir gøyKongpetrus skrev:Velger å pynte litt på innlegget da jeg ikke leste alt første gang. Ble litt ivrig da jeg trodde flesteparten hadde dimmet pga at sivil livet var mye artigere enn mobilisering for fedrelandet. Første innlegg kommer under:
Forbanna kyllinger!!
Visste det var noe med Saab, men ikke at det var jentungene som liker disse bila.....
Har hatt lyst på Alfa siden jeg var liten guttunge (les: guttunge og ikke jentunger som flesteparten av dere innrømmer at dere er). Må jeg konvertere? Si at jeg tar feil!!!!! Dere har rett og slett ikke helse til å gjennomføre den samme plikten din far, bestefar og olderfar har gjort for federelandet sitt.
Lykke til småjenter:
Playstation
popcorn
cola
ingen fysisk aktivitet
heiser
rulletrapper
Saab???? (Skjønner ikke likhetstrekkene)
Fy F*** jeg ble provosert av dette innlegget. Ingen skryter av at de har helse og psyke som en 92 år gammel paranoid rusmissbruker??
Til deg eller de som føler seg tråkket på og faktisk har en medisinsk utfordring/grunn og gjerne ville ha utført/vil utføre førstegangstjenesten ! Beklager innlegget mitt. TIL DERE ANDRE : KYLLINGER!!!!!!

- CiLiUsN557
- 0.7 bar
- Sted: Skaun
Har nå vert i militæret i 21 dager, og ble dimmet morgenen den 21. dagen, militæret var ikke noe for meg, skjønte ikke poenget med noe.
Men det var flere i troppen min som trivdes og ville være et år, dem gikk på skole og hadde ingen forpliktelser.
Synes at forsvaret skulle være for dem som har lyst, jeg har fast jobb, lån på bil (Saab ja) og skulle kjøpe meg leilighet, får ikke akkurat overhngende lyst til å i militæret. Hvis man ser det fra den siden at man får mye fysisk trening så har jeg ikke noe dårligsammvitighet for det, trener endel på egenhånd.
Konklusjon: Forsvaret er tilrettelagt for studenter som ikke har flere forpliktelser enn seg selv
Men det var flere i troppen min som trivdes og ville være et år, dem gikk på skole og hadde ingen forpliktelser.
Synes at forsvaret skulle være for dem som har lyst, jeg har fast jobb, lån på bil (Saab ja) og skulle kjøpe meg leilighet, får ikke akkurat overhngende lyst til å i militæret. Hvis man ser det fra den siden at man får mye fysisk trening så har jeg ikke noe dårligsammvitighet for det, trener endel på egenhånd.
Konklusjon: Forsvaret er tilrettelagt for studenter som ikke har flere forpliktelser enn seg selv
(x)Saab 9-3 cosmic blue
- CiLiUsN557
- 0.7 bar
Men det har kanskje ikke den gjennomsnittlige 18-19åring heller? Kan skjønne frustrasjonen din over det, men tro meg, det er heller ingen av studentene jeg kjenner som er særlig fornøyd med å dra i militæret heller, så jeg er ikke enig i at det er tilrettelagt studenter som du sier. Jeg hadde en kamerat som var innkalt i september, han ble sendt hjem etter 3 timer. Da gikk han glipp av helt helt studieår, noe som ikke var særlig populært. Men du er i alle fall heldig som er ute av systemet der, jeg lever bare på "utsettelse"... 

04' 9-3ss 1.8t
- CiLiUsN557
- 0.7 bar
-
- 2.0 bar
- Sted: Alta, Finnmark
Kan du ikke "fryse" lån og slikt?? Bare dumt å skylde på forpliktelser..
Jeg hadde akkurat nådd å være gift i 3 dager før jeg måtte møte opp... og jeg avtjente 12 mnd uten å mukke...
Fedrelandet sliter hvis muslimene kommer og tar oss nå.....
Jeg hadde akkurat nådd å være gift i 3 dager før jeg måtte møte opp... og jeg avtjente 12 mnd uten å mukke...
Fedrelandet sliter hvis muslimene kommer og tar oss nå.....

Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
jeg har inntrykk av at mange som har vært i militæret snakker varmt om den opplevelsen - men det er lett for dem å si, som har gjort det. tviler på at særlig mange har lyst til det når de reiser. eller at de liker å være der.
det er selvfølgelig noen som vil også, men. og når en først er der, så blir det kanskje ikke så verst, om en gjør det beste utav det.
men allikevel. snakker om å sløse bort tid for de unge..! et år til ingen nytte. (og ikke fortell om oppdragelse og disiplin, jeg trenger ikke et år for å lære meg det)
det er selvfølgelig noen som vil også, men. og når en først er der, så blir det kanskje ikke så verst, om en gjør det beste utav det.
men allikevel. snakker om å sløse bort tid for de unge..! et år til ingen nytte. (og ikke fortell om oppdragelse og disiplin, jeg trenger ikke et år for å lære meg det)
-
- 2.0 bar
Nei Skjevvy; du trenger tid til å lære deg å forsvare landet....
Jeg hadde heller ikke lyst... svært liten lyst...
Men det er vel det som preger dagens ungdom...
Sitte på ræva og være untouchable...

Sitte på ræva og være untouchable...

Pajero 3,5 GDI - 01
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Kontakt:
uten at jeg har tenkt å krangle mer om det, så vil jeg si at jeg IKKE bare sitter på "ræva". og jeg spiller IKKE pc/spillkonsoll. den lille fritida jeg har, etter at skolearbeidet har krevd sitt, bruker jeg på kjæreste/venner/saab. men jeg studerer, og har IKKE lyst til å bli avbrutt når jeg nettopp er kommet igang. (4,5år igjen til siv.ing.) et år i militæret = et år senere ut i arbeidslivet = et år senere med eget hus(tipper jeg). slikt tull har jeg ikke tid til. og jeg tror ikke det er veldig lett å komme tilbake til studiene etter et år uten lekser og lesing.ArntR N315 skrev:Nei Skjevvy; du trenger tid til å lære deg å forsvare landet....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sitte på ræva og være untouchable...![]()
jeg forstår heller ikke vitsen med å "forsvare fedrelandet", for en snakker jo stadig om hvor elendig det norske forsvaret er. mener å ha hørt ting som at vi bare kan stå imot angrep i noen timer, eller hva det er(jeg forstår jo at det kommer litt an på angrepet.. men ikke vet jeg) hva er da vitsen med hele forsvaret? det lurer jeg på.
når dette er sagt kommer jeg vel ikke unna uten å si at jeg selv har sluppet militæret pga "tjenesteudyktig". jeg er født med astma, og jeg kan ikke annet enn å beklage..! (det finnes mange varianter, men jeg har tungt for å puste i fuktig og/eller kaldt vær, og i tillegg det legen kaller anstrengelsesutløst astma. i tillegg har jeg pollenallergi og midd-allergi(husstøv). (og sterkt allergisk mot katt, men det har lite med militæret å gjøre..

- Eirik N396
- MAX BOOST
- Kontakt:
vil bare legge til at jeg har all respekt for de som liker seg i militæret! flott at dere gjør/gjorde det
er bare litt lei av alt maset om at "dere MÅ jo i militæret! hvordan kan du ellers kalle deg mann?" eller "du burde skamme deg, late/pysete ungdom"
som jeg/andre har nevnt - ikke alle er istand til det. en ting er om en bare er i for dårlig form. da kunne også jeg vært fristet til å tenke "hva skal det bli til, når dagens ungdom ser slik ut? har vi noen fremtid?" slike som bare ser på tv og spiser potetgull, for å sette det litt på spissen.
men det å ikke ha lyst til militæret er vel ikke entydig med å være redd/pysete?? det må da være en ærlig sak det, at en ikke har lyst. husk at selv om mange "bare ikke vil" og gjør hva som helst for å slippe, så finnes det også noen som enkelt og greit har en god grunn
og til dere som har lyst - reis og kos dere..!

er bare litt lei av alt maset om at "dere MÅ jo i militæret! hvordan kan du ellers kalle deg mann?" eller "du burde skamme deg, late/pysete ungdom"
som jeg/andre har nevnt - ikke alle er istand til det. en ting er om en bare er i for dårlig form. da kunne også jeg vært fristet til å tenke "hva skal det bli til, når dagens ungdom ser slik ut? har vi noen fremtid?" slike som bare ser på tv og spiser potetgull, for å sette det litt på spissen.
men det å ikke ha lyst til militæret er vel ikke entydig med å være redd/pysete?? det må da være en ærlig sak det, at en ikke har lyst. husk at selv om mange "bare ikke vil" og gjør hva som helst for å slippe, så finnes det også noen som enkelt og greit har en god grunn

og til dere som har lyst - reis og kos dere..!

-
- 2.0 bar
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jeg dro til madla, var der i 4 dager før jeg fikks tore problemer med foten. Ble sendt hjem og dte var sagt at jeg skulle innkalles igjen etter 12 måneder, nå er det gått over 2,5 år.. Nå håper jeg at jeg ikke blir kalt inn,men jeg så faktisk positivt frem til det i begynnelsen (før jeg dro til madla)..
Styrer med DAB og AUX