Bygge 99 T16 - erfaringer?
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Bygge 99 T16 - erfaringer?
Jeg er iferd med å kjøpe meg en 99(-83 tror jeg) og T16-motor, for å bygge om litt
Det jeg lurer på er hvilke "problemer" jeg vil støte på. Dette med at jeg trenger en injection-bensintank. Er det noe mer? Altså bortsett fra motor og ledningsnett.. Og hvordan er det å få plass? torpedoveggen må vel modifiseres? og i så fall - med slegge eller vinkelsliper/sveiseapparat? noen som gidder å skrive en liten forklaring, så ville jeg blitt glad
ellers er jeg klar over hva som må til for å få godkjent dette, har sett papiret som Børre her skannet for en stund siden.
nå har det seg slik at jeg ikke har vært borti T16 før, bare såvidt litt T8, og jeg lurte på om noen har noen tips til hvordan jeg kan få dette sammen riktig? Haynes?
Det jeg lurer på er hvilke "problemer" jeg vil støte på. Dette med at jeg trenger en injection-bensintank. Er det noe mer? Altså bortsett fra motor og ledningsnett.. Og hvordan er det å få plass? torpedoveggen må vel modifiseres? og i så fall - med slegge eller vinkelsliper/sveiseapparat? noen som gidder å skrive en liten forklaring, så ville jeg blitt glad
ellers er jeg klar over hva som må til for å få godkjent dette, har sett papiret som Børre her skannet for en stund siden.
nå har det seg slik at jeg ikke har vært borti T16 før, bare såvidt litt T8, og jeg lurte på om noen har noen tips til hvordan jeg kan få dette sammen riktig? Haynes?
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
sjekk denne siden f.eks
http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
finnes også noen andre svenske sider som tar opp ombygging - noen som har linker?
http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
finnes også noen andre svenske sider som tar opp ombygging - noen som har linker?
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
- Schäfer N545
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 63
- Registrert: 18 apr 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N545
- Navn: Fredrik Schäfer
- Bil: Turbo X
- Sted: Östersund/Sverige
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
99 en kom med h motor på slutten av 1980, har vært med på sånn et prosjekt, morro bil med t 16 det , den grønne det står om en annen plass her var jeg med å bygge.Skjæveland N396 skrev:i så fall - strålende! har du gjort det samme med en 99?eiluN506 skrev:tror ikke du trenger å modifisere torpedoveggen `83 mod kom vel med H motoren, tror eg
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17468
99 t16, 2,1 indsug, 2,3 topstykke fra 9000er, Mitsu 12 tb05 turbo, 3" bateribøj. 1,2 bar ladetryk, Bleederventil, SAAB 9000 dyssebro med 3 bar benzintryksregulator + Progressiv, dump ventil, open air kit i skærm, Simons 2,5 udblæsning.
Hestekræfter: 200+
99 t16, 2,1 indsug, 2,3 topstykke fra 9000er, Mitsu 12 tb05 turbo, 3" bateribøj. 1,2 bar ladetryk, Bleederventil, SAAB 9000 dyssebro med 3 bar benzintryksregulator + Progressiv, dump ventil, open air kit i skærm, Simons 2,5 udblæsning.
Hestekræfter: 200+