SAAB'en påkjørt
Moderator: Moderatorer
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
SAAB'en påkjørt
Har virkelig ikke flaks med den nye SAAB'en jeg kjøpte. Våknet til denne meldinga på mobilen i dag:
"Hei, vi har kommet i skade for å rygge på bilen deres. Den ble skrapet opp et par steder på siden. Lever den inn så betaler vi regningen"
Det er foreløpig ikke skrevet noen skademelding da vi har hatt en travel dag. Virker som om de som har vært uheldige i å rygge på bilen ønsker å ta det utenom forsikringa si.
Men har på følelesen at de ikke helt vet omfanget av hvor dyrt det kan bli. Blei vel litt mer enn skrapet opp, fikk en bulk i framdøra, ei fin ripe langs hele siden og nesten vrengt bakskjerm i tillegg til riper på bakfangeren.
Jeg føler for å skrive en skademelding i alle fall, dersom de finner ut at de vil betale etter at det er foretatt takst på bilen så er det vel enda ikke for sent?
Må man ikke skrive en skademelding før man kan ta en takst? Har aldri krasjet før heldigvis så dette er litt nytt for meg. Noe som er lurt å passe på?
"Hei, vi har kommet i skade for å rygge på bilen deres. Den ble skrapet opp et par steder på siden. Lever den inn så betaler vi regningen"
Det er foreløpig ikke skrevet noen skademelding da vi har hatt en travel dag. Virker som om de som har vært uheldige i å rygge på bilen ønsker å ta det utenom forsikringa si.
Men har på følelesen at de ikke helt vet omfanget av hvor dyrt det kan bli. Blei vel litt mer enn skrapet opp, fikk en bulk i framdøra, ei fin ripe langs hele siden og nesten vrengt bakskjerm i tillegg til riper på bakfangeren.
Jeg føler for å skrive en skademelding i alle fall, dersom de finner ut at de vil betale etter at det er foretatt takst på bilen så er det vel enda ikke for sent?
Må man ikke skrive en skademelding før man kan ta en takst? Har aldri krasjet før heldigvis så dette er litt nytt for meg. Noe som er lurt å passe på?
- Joachim N370
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- kenny n277
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
jeg ble rygget på for en tid tilbake, da måtte skademelding leveres til selskap, så sendte de annmodning om takst til takstmann, men tror å du kan takste utenom, men det må jo betales for da.
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Eg ville ihvertfall insistert på å skrive skademelding, då du er utan skuld i det. Og som du seier so avgjer forsikringstakaren sjølv om han vil bruke forsikringa på skada eller ikkje. Skriv skademelding og få bilen taksert, so stiller du sterkare om det skulle oppstå ting under reprasjonen.
Var ihvertfall det eg gjorde, ifrå å verte tilbudt 5k ifrå påryggaren, takserte takstmannen til rundt 6k, derpå eg krevde ny takst og havna på 12k. Og det var for berre ein litt krølla framskjerm og panser.
/Hjelle, også pårygga.
Var ihvertfall det eg gjorde, ifrå å verte tilbudt 5k ifrå påryggaren, takserte takstmannen til rundt 6k, derpå eg krevde ny takst og havna på 12k. Og det var for berre ein litt krølla framskjerm og panser.
/Hjelle, også pårygga.
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Jeg ble "skiftet felt på" en gang.
Det var en jente på 18 år som byttet felt mens jeg lå ved siden av.
Det ble en liten ripe på døren, en knust blinkers, en stripe på fangeren, samt en ødelagt forskjerm.
Disse tingene kom sammenlagt på 12k.
Det skal ikke mye til før slikt som dette blir dyrt.
Det var en jente på 18 år som byttet felt mens jeg lå ved siden av.
Det ble en liten ripe på døren, en knust blinkers, en stripe på fangeren, samt en ødelagt forskjerm.
Disse tingene kom sammenlagt på 12k.
Det skal ikke mye til før slikt som dette blir dyrt.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
De som kjørte på deg kan uansett velge å betale sulamitten selv, etter at de har funnet ut prisen. Det geniale her er at forsikringsselskapet kan regne ut for deg hvor mye skaden må koste før det lønner seg å ta det på forsikringa. På den måten vil de som kjørte på deg også ha en fordel av å ta det gjennom forsikringsselskapet. De kan da altså i ettertid bestemme seg for om de vil betale selv eller ikke.
Skriv skademelding.
-Morgan-
Skriv skademelding.
-Morgan-
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- KongerudN344