Legg inn
av Ingvar N629 » 31 mar 2006, 12:17
Hehe, sjåfør i "transporten" eller annen logistikk skal du ligge unna hvis du vil ha noe ut av det året! Mye venting og lite moro. Slike avdelinger er VIKTIGE, men de har dessverre for lav prioritert, ikke minst personellmessig, er ikke der de skarpeste havner for å si det sånn..(Mener virkelig ikke å tråkke noen på tærne her, det jeg mener er fordeling etter BS-opptak og plikttjeneste etter KS) Og hvem du har over deg har mye å si for hvordan du vil oppleve tjenesten. Nå kommer det jo an på hva du selv ser for deg, men jeg mener du må til en "skarpere" avdeling for å få god tjeneste. Bør vel legge til at jeg har noen år bak meg som yrkessoldat, og sikkert er ganske preget av det!!
Saaben kan du vel bare ta med deg!! Hobbyverksted i flere leirer!
Vognfører i kavaleriet (stridsvogn eller stormpanservogn) er å anbefale hvis du er glad i å kjøre, men da må du til nord (eller Rena, men vil anbefale nord framfor Rena), og det er ikke turnus! Vognfører på CV-90 er morsomt for kjøreglade folk, brede sladder og kjøring i vanskelig terreng med 26 tonn panser er god stemning, og vogna har SCANIA motor (produsert av Hägglunds i Sverige)!!
Turnus er det ikke i garden heller, men kommer du deg inn i eskortetroppen er det en helt grei tjeneste, bortsett fra at garden er et H****** å være i hvis du ikke elsker idiotregler, disiplin basert på helt feil parametre og ikke minst skopuss.. Men gutta som er der ser det sikkert på en annen måte enn meg, og garden løser jo faktisk et reelt oppdrag!!
Er vel egentlig ingen tjenestestillinger med turnus jeg kan anbefale, iallfall ikke i hæren. Men i marinen er det kanskje annerledes, kjenner ikke så mye til gakk-gakkene.
Håper du får en tjeneste du vil trives med!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan