185 hk vs 150

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Legg inn av saab9000aero » 01 apr 2006, 12:19

forskjellen på 150 hk og 185 hk erstyreenheten og instrumentet.(trykk måler i 185 hk en

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 01 apr 2006, 13:04

154hk-en ladar med 0.4 bar og har 10.5:1 i kompresjon
185hk-en ladar med 0.79 bar (0.63 automat), og har 9.2:1 i kompresjon.
I tilegg er det som saab9000aero seier ladetrykksmålar på 185hk-en.

Brukeravatar
Birger N372
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 360
Registrert: 30 nov 2004, 01:00
Medlemsnummer: N372
Navn: Birger
Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
Sted: Grimstad

Legg inn av Birger N372 » 01 apr 2006, 14:27

arctic421 skrev:Begge sort. Utstyrsmessig nesten identiske biler. Den ene her:
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1011344
Synes den ser midnight blå ut jeg...? Men det gjør kanskje ikke noe at den ikke er svart?
/Birger

Brukeravatar
Aeroild
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 258
Registrert: 02 jul 2003, 01:00

Legg inn av Aeroild » 01 apr 2006, 16:32

saab9000aero skrev:forskjellen på 150 hk og 185 hk erstyreenheten og instrumentet.(trykk måler i 185 hk en
Antar at du mener forskjell mellom 154hk og 185hk. I tillegg til det du nevner har vel 185hk magnetventil? Det har ikke T5 - 154hk. (T7 - 150hk har magnetventil)
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Legg inn av saab9000aero » 02 apr 2006, 12:27

det kan eg ikke med 100 prosent sikkerhet si men nesten sikker.turboene i 185 hk oh 150hk er make.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 02 apr 2006, 12:50

154hk-en har ikkje magnetventil, det har 185hk-en.
154/185/205 brukar same turbo, Garret TB2569.

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Mats900R » 07 apr 2006, 16:33

arctic421 skrev:Tabellen finner dere hær:

http://www.zsh.net/saabengines-1.0.xls

Forfatter sier det kan være noen småfeil.
den tabellen va jo helt supar, har savnet en sånn :D
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Svar