Legg inn
av ottorasmussen N242 » 12 jun 2006, 12:51
Jeg har en 9-5 2,3t aut. 98'.
Der røk motoren på 212000 km.
Converteren i girkassen likeså.
Og starteren også.
Nå har det vært en del tilfeller av havari på disse bilene, en gått så lite som 150000 km.
Det du skal passe på, er at det er byttet olje på bilen minst hver 10000 km, og at veivhusventilasjonen er byttet.
Serviceintervallet på denne bilen er 20000 km, men det er ikke bra nok, da disse bilene lider av et problem kalt oilsludge, noe som kort fortalt betyr at motoren kokser igjen. Og det er dyrt. Mitt motorbytte kom på 34000 kr.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.