Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Pasient N657
- 2.0 bar

- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av Pasient N657 » 15 jul 2006, 08:02
Startern min er gått til H******, så den må jo da selfølgelig byttes. Jeg har en delebil stående, og har plukka ut startern fra den. Men delebilen er 86, og min bil er 87. Vil startern passe?
Det er samme motor i begge bilene. (2.0i 16v)
Og er det noen som har bytta starter på en 9000 før? Det er jo så inni H****** trangt i motorrommet. Jeg skjønner ikke hellt hvordan jeg skal greie å komme til.
Noen som har noen tips?
Takker for svar

-
9-5
- 0.7 bar

- Innlegg: 121
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Bil: 9-5 estate og 9-3
Legg inn
av 9-5 » 15 jul 2006, 09:25
bare gi gass, for hælvete

-
Pasient N657
- 2.0 bar

- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av Pasient N657 » 15 jul 2006, 09:37
Jeg tar det som et ja

-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 15 jul 2006, 13:14
jeg brukte starter fra en 1985 900 i min 1990 9000.. Går greit å bytte, men inn i hel**** trangt ja..
Styrer med DAB og AUX
-
ØyvindØ
- Innlegg: 23
- Registrert: 07 feb 2004, 01:00
- Sted: Birkeland
Legg inn
av ØyvindØ » 15 jul 2006, 15:48
det letteste er å ta starteren undenifra hvis du kan få løfta bilen såpass høyt at du kan stå under.
Turbo e tingen...
-
Pasient N657
- 2.0 bar

- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av Pasient N657 » 16 jul 2006, 10:29
Bilen står jekka opp, så jeg ligger under å skrur. Men de folka på saab kan ikke være glad i fastnøkler!
Siste bolten på startern er plassert så stygt til at fastnøkkeln ikke kommer helt rundt. Så i mangel på et pipesett som inneholder en str 14 pipe, så kommer jeg ingen vei.
Men, når jeg får skrudd ut den ***** startern. Hva da? Når boltene er løsnet, er det bare å dra den rett ut? Eller er det noe jeg burde vite om før jeg begynner ?
-
WilliamN582
- 1.2 bar

- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
Legg inn
av WilliamN582 » 16 jul 2006, 12:13
skal ikke være noe mere enn å bare få ut de skruene, koble fra ledningene og ta den ut...
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
-
9-5
- 0.7 bar

- Innlegg: 121
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Bil: 9-5 estate og 9-3
Legg inn
av 9-5 » 16 jul 2006, 12:20
Dra på biltema el.l å kjøp deg en trinnløs fastnøkkelskralle.
Når du har fått løsnet de to ***** skruene,er det bare å dra den hælvetes starteren ut

Ja, husk nå på de hælvetes ledningene da
Husk: ingenting er umulig, det tar bare litt lengere tid.
-
Pasient N657
- 2.0 bar

- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av Pasient N657 » 18 jul 2006, 14:42
Alt går med en 14 leddnøkkel
Bilen starter å går
