Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!
Moderator: Moderatorer
-
ut218
- 1,5 bar

- Innlegg: 473
- Registrert: 23 apr 2004, 01:00
- Sted: Tromsø
Legg inn
av ut218 » 09 jul 2006, 12:52
TurboRoger_N486 skrev:Tvilsomt at de fleste her på saabTURBOclub'en alltid holder fartsgrensa. Så er det jo hva man mener med å bruke offentlig vei som lekeplass? Drifting er jo som sagt neppe aktuelt for oss med saab... Man kan nok kjøre forsvarlig selv om man ikke alltid holder fartsgrensa. Min mening.
Jeg har aldri kjørt fortere enn lovlig, da det alltid er uforsvarlig... Forresten er drifting fullt mulig med saab. Du har sommer dekk foran og piggfritt bak....

, og så jobber du ørlitegrann med brekket. Husk å koble ut esp bare....
2002 9-5 Aero automat
-
Viggen-51
- 1,5 bar

- Innlegg: 362
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 51
- Bil: 9-3 Viggen Cab.
- Sted: Nordmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Viggen-51 » 10 jul 2006, 17:07
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
-
ut218
- 1,5 bar

- Innlegg: 473
- Registrert: 23 apr 2004, 01:00
- Sted: Tromsø
Legg inn
av ut218 » 10 jul 2006, 19:22
Her var vel også beviset på at 8V faktisk har et stort potensiale... Det er ikke bare 16v som gjelder...?
2002 9-5 Aero automat
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 10 jul 2006, 21:35
Vel denne viste det kansje litt bedre enn petter

-
RuneDK
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 41
- Registrert: 21 nov 2005, 14:22
Legg inn
av RuneDK » 11 jul 2006, 22:26
Det er ikke drifting, drifting er en kontrolleret udskridning.
Man KAN godt drifte en FWD saab hvis man har håndbremse på baghjulene, se bare her hvordan:
http://www.youtube.com/watch?v=6GNB7xT3rNE
Jeg synes at det er iorden hvis man kan finde en tom parkeringsplads hvor der ikke kommer mennesker.
En burnout er jo ikke uforsvarlig dødskørsel, det er bare spild af dæk og hårdt slid på gearkasse.
-
TurboRoger_N486
- 0.7 bar

- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
Legg inn
av TurboRoger_N486 » 19 jul 2006, 22:38
ut218 skrev: Jeg har aldri kjørt fortere enn lovlig, da det alltid er uforsvarlig...
HAHA du kjører jo altfor fort rett som det er!
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
-
ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Legg inn
av ottorasmussen N242 » 19 jul 2006, 23:08
Hehe.
Her nytter det ikke å prøve å vri seg unna, nei.
Sannheten kommer alltid for en dag.
Selv kjøpte jeg 2,3t for å kjøre til kirken hver søndag.

Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 20 jul 2006, 00:01
Styrer med DAB og AUX
-
lie_N509
- Overload!!!
- Innlegg: 1005
- Registrert: 12 jul 2005, 01:00
- Bil: 9-3ss 04'
Legg inn
av lie_N509 » 20 jul 2006, 15:20
ottorasmussen N242 skrev:Hehe.
Her nytter det ikke å prøve å vri seg unna, nei.
Sannheten kommer alltid for en dag.
Selv kjøpte jeg 2,3t for å kjøre til kirken hver søndag.

Jeg pleier å gå til kirken hver søndag. Du kunne også hatt godt av litt mosjon, vennen

04' 9-3ss 1.8t