Har vært nedi 0,65 på langkjøring ifølge kjørecomputeren.. Da vinterveier... jevnt 80-90 km/h.... Vanskelig å holde lavt forbruk når man begynner på fjelloverganger (mange av disse her oppi nord)
ca. 0,9 på småkjøring...
siste måling nå i vår på sommerdekka, 0,71... fullasta bil..
Kjører Saab 9k med Steg 3 fra Nordic.. Meget fornøyd.. Til og med faderns riskokerdiesel har høyere forbruk.. hehe..
MEn.. det bør vel være en grense på HVOR lavt forbruk man ikke bør ha??? Hestene skal jo ha vann for arbeidet!!??
bensinforbruk
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Hvor mye by kjøring var det? Altså nå har vel du en "lettere" trimmet Aero skulle ikke den bruke mer bensin?:? Eller bør jeg slutte å tanke 92 og fjerne murstenen fra gasspedalen Ikke det at jeg tviler på dine målinger, men synes 9-5en min er ganske tørst, og på langkjøring bruker den rundt 0,9-1,2.frkristiansen skrev:Siste målinger fra min 9-5 : bykjøring 0,97
blandet kjøring : 0,88
langkjøring : 0,74
Jeg er meget godt fornøyd med dette.
- frkristiansen
- 1,5 bar
- Innlegg: 468
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
vel det begrenser seg jo til RENA sentrum. Så kanskje jeg ikke kan si at jeg har hatt no bykjøring
Men trår jeg hardt på gassen sluker den lett 2 liter og vel så det .. '
På langkjøring er 0,74 korekt, men det var ved å holde så fin og jevn fart som mulig i henhold til fartsgrenser, fra Trondheim til Rena, uten noe tomgangskjøring
Men trår jeg hardt på gassen sluker den lett 2 liter og vel så det .. '
På langkjøring er 0,74 korekt, men det var ved å holde så fin og jevn fart som mulig i henhold til fartsgrenser, fra Trondheim til Rena, uten noe tomgangskjøring
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Min 9k 2.3T med lett trim går på 0.9 på blandet kjøring (mye by).
På langkjøring så bruker den ca 0.8 ved rask kjøring men jeg har ingen problemer med å få den til å gå på 0.65-0.7 når jeg kjører "lovlydig"
Hadde en S6 en gang, den brukte aldri under 1.3 selv på langkjøring, blandet så brukte den 1.45.....
På langkjøring så bruker den ca 0.8 ved rask kjøring men jeg har ingen problemer med å få den til å gå på 0.65-0.7 når jeg kjører "lovlydig"
Hadde en S6 en gang, den brukte aldri under 1.3 selv på langkjøring, blandet så brukte den 1.45.....
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
På Rudskogen under gatebil så drog bilen ca. 7L/mil på banan.
På långtur i helgen (90mil) så drog den 0,82L/mil.
Men då hade jag högsta värdet av MPK på Rudskogen också!
MPK??
Moro Per Krone!!
Mvh
På långtur i helgen (90mil) så drog den 0,82L/mil.
Men då hade jag högsta värdet av MPK på Rudskogen också!
MPK??
Moro Per Krone!!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
ble imponert over 9000 min, var på lang tur for en stund sia, klarte å få den ned i 0,65, m automat gir,
ellers går den på 0,9 når kona kjører
å jeg er innom 1,2 sånn innimellom,
det var bedre enn den gammle 9000 jeg hadde, fra 1,2 og oppover.
men men det får bruke det det vil, jeg skal ha SAAB Turbo uansett så sånn er jo det da.
ellers går den på 0,9 når kona kjører
å jeg er innom 1,2 sånn innimellom,
det var bedre enn den gammle 9000 jeg hadde, fra 1,2 og oppover.
men men det får bruke det det vil, jeg skal ha SAAB Turbo uansett så sånn er jo det da.
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod