Ev-1 i Back to the Future Part II

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Ev-1 i Back to the Future Part II

Legg inn av ottorasmussen N242 » 07 aug 2006, 01:10

Etter mye lesing fant jeg ut at man et sted i denne filmen skal kunne se Saab ev-1.
"Many of the cars that appear in the future scene are modified for the film or concept cars. Examples include Ford Probe, Saab EV-1, Citroën DS, Pontiac Banshee Concept and Pontiac Fiero Volkswagen Beetle."

http://en.wikipedia.org/wiki/Back_to_th ... _II#Trivia

Så nå må jeg se den filmen.
Finne ut hvor!
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 07 aug 2006, 06:43

meine å ha sitt'an i den filmen ja. huske ikkje ka scene men det ska ver i "framtidsbyen"
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
TGM N363
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 264
Registrert: 20 aug 2004, 01:00
Sted: Melhus
Kontakt:

Legg inn av TGM N363 » 07 aug 2006, 10:55

Hmm, må vel børste støvet av trilogien min å se da kansje :lol:
-92/96 9000 AERO
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Mats900R » 07 aug 2006, 21:42

den har jeg å sett en gang, men det er ikke mye du får se av saaben, bare et par sekunder,
fant et lite bilde fra filmen jeg, du ser EV-1 så vidt i bakgrunenn
Bilde
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 07 aug 2006, 21:47

Nytt snapshot fikset.

Bilde
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 08 aug 2006, 13:10

wuuuhu.. eksisterer denne bilen i norge? :o
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 08 aug 2006, 13:33

Nei, det er en konseptbil fra 80tallet som står på museet i Trollhättan.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 08 aug 2006, 22:42

Og her er den i sin fulle prakt.

Bilde
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Myrt N610
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 955
Registrert: 15 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: N610
Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
Bil: 9-3 og 9-5
Sted: Sørumsand
Kontakt:

Legg inn av Myrt N610 » 08 aug 2006, 22:49

Oiii.
Flere bilder av den????
Macarena performance team-member #02

Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. | Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 08 aug 2006, 22:51

Sjekk denne linken. Den er til et google-søk på ev-1.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 08 aug 2006, 23:42

Den har B202 T16-motor hvis jeg ikke husker helt feil :D
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 09 aug 2006, 01:32

Hentet fra Wikipedia, her står de viktigste opplysningene ;)
Saab EV-1, or Saab 900 Turbo EV-1, was developed by Saab in 1985 as a fully functional and roadworthy future design study (EV-1 stands for Experimental Vehicle One). It was a wedge-shaped 2 + 2 sports coupé body style based on the Saab 900 Turbo 16v. The body was steel and the roof all glass. The design was made by Björn Envall and included such features as a solar powered interior cooling fan with 66 solar cells mounted in the glass roof. This device cooled the car when parked in sunlight. The front and rear bumpers (fenders) were designed to absorb impacts and revert to their original shape. They were made of Aramid fiber (Kevlar) reinforced fiberglass. The side doors featured carbon-fibre side impact protection. Most of the parts were from the Saab 900 Turbo 16 and modified, but the seats came from a Chevrolet Corvette. The engine was tuned to give 285 hp (213 kW). The top speed was 270 km/h and 0 to 100 km/h acceleration took 5.9 seconds. An interesting feature is that the speedometer lights only illuminate the area around the current speed. A feature incorporated as standard, in modified form, on later production models.

An EV-1 can be seen in the background of Back to the Future Part II.

Svar