Viktig med "pene" siffer i skiltet?
Moderator: Moderatorer
Viktig med "pene" siffer i skiltet?
Heisann.
Tenkte jeg ville spørre noen entusiaster hva dere mener om viktigheten med "pene" sifferrekker på bilskilter og evt. de to første bokstavene.
Synes dere en bil blir penere med f. eks TT 11111 enn f. eks DJ 37594? Synes dere det er penere/viktig å ha f. eks Oslo eller Bergens skilter fremfor Tana eller Ålesund?
Har dette noe å si for dere eller er de hvite platene noe dere ikke tenker over i det hele tatt?
Tenkte jeg ville spørre noen entusiaster hva dere mener om viktigheten med "pene" sifferrekker på bilskilter og evt. de to første bokstavene.
Synes dere en bil blir penere med f. eks TT 11111 enn f. eks DJ 37594? Synes dere det er penere/viktig å ha f. eks Oslo eller Bergens skilter fremfor Tana eller Ålesund?
Har dette noe å si for dere eller er de hvite platene noe dere ikke tenker over i det hele tatt?
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Ja.
Spesiellt når det kom nye skilt forrige gong. Har du 1, 3 eller 8-tal ser det ikkje bra ut i det heile tatt. Dei gamle skilta hadde finare skrift. Når det gjeld bokstavkombinasjon, har den mindre å seie. Men Oslo-skilt er longt nede på lista, i tilegg til den lokale trafikkstasjonen (UN). Ein annan ting eg synes er greit er å tilhøyre den bokstavserien som gjaldt då bilen var ny. Tex. då eg importerte 900:an, då hadde Ålesund gått over til UF sidan UE var fullt. Eg registrerte bilen istaden på Kongsvinger (hadde også med ventetid på time for godkjenning og gjere), og fikk HJ-skilt, som er det nærmaste personlige skilt eg kan få.
Ellers er historia 2x HJ, 1x UN (90-en) og 1x RH (9k-en).
Spesiellt når det kom nye skilt forrige gong. Har du 1, 3 eller 8-tal ser det ikkje bra ut i det heile tatt. Dei gamle skilta hadde finare skrift. Når det gjeld bokstavkombinasjon, har den mindre å seie. Men Oslo-skilt er longt nede på lista, i tilegg til den lokale trafikkstasjonen (UN). Ein annan ting eg synes er greit er å tilhøyre den bokstavserien som gjaldt då bilen var ny. Tex. då eg importerte 900:an, då hadde Ålesund gått over til UF sidan UE var fullt. Eg registrerte bilen istaden på Kongsvinger (hadde også med ventetid på time for godkjenning og gjere), og fikk HJ-skilt, som er det nærmaste personlige skilt eg kan få.

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Korrektemundo!Saab900STCR skrev:Så små och oläsliga som möjligt är bäst!![]()
Mvh
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- KarsteN536
- 2.0 bar
- Innlegg: 673
- Registrert: 13 aug 2005, 01:00
- Sted: Bergen
- Kontakt:
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Av en eller annen merkelig grunn så syntes jeg DL skilter er skrekkelig stygge! Veit ikke hvorfor, men det ser rett og slett rart ut, DK er liksom bedre...
Ellers bryr jeg meg vel mindre, men er enig i at man bør ha skilter som tilhører det året bilen var ny. Går en gammal Mazda like i nærheten her og den har CF skilter. Skulle vel enten ha vært CE eller CC. Blir feil altså...
Ellers bryr jeg meg vel mindre, men er enig i at man bør ha skilter som tilhører det året bilen var ny. Går en gammal Mazda like i nærheten her og den har CF skilter. Skulle vel enten ha vært CE eller CC. Blir feil altså...

- KarsteN536
- 2.0 bar
- Innlegg: 673
- Registrert: 13 aug 2005, 01:00
- Sted: Bergen
- Kontakt:
- Morten N106
- Overload!!!
- Innlegg: 1207
- Registrert: 21 mar 2003, 01:00
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Fordi det er vanskelig å skille Q og O fra hverandre.. forøvrig er http://www.olavsplates.com en veldig bra side for autister med skilt-fetisjer.. Hr. olav må vel være landets største skiltnerd:) Der står også grunnene til hvorfor ting er hoppet over, hva som kommer neste gang en serie er full osv...KongerudN344 skrev:Hvorfor er det enkelte bokstaver de hopper over egentlig? F. eks så har de hoppet fra BP til BR, altså hoppet over BQ. Finnes også flere eks på dette.... Og hva gjør de når det er fullt? For det vil jo skje..
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Trenger du det da anders??Saab900STCR skrev:Så små och oläsliga som möjligt är bäst!![]()
Mvh

08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
