Rykker kraftig ved pådrag ved lavt turtall (900 Aero 1986)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

Legg inn av taa » 06 sep 2006, 17:57

Hei og takk for svar! Jeg har sjekket alle slanger og sjekket med startgass uten at jeg fant noe feil eller at den økte turtallet.skiftet luftmengde måler med en som jeg vet er i orden men det hjalp ikke heller. Fikk også forlag om tomgangsventilen og jeg prøver nå å få tak i en ventil på deler søkes,men har ikke fått tak i noen ennå. Går ikke det så må jeg vel gå til Bosch men tror vel den kan være ganske dyr..
Det er også forslag til at det er giveren på spjeldet, men er det lett å skifte den?

Mvh Tore

Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Legg inn av skilpaddaN287 » 06 sep 2006, 18:13

Det er bare å koble fra kabelen inn på giveren. Dersom ikke det løser problemet er det ikke den som er problemet.
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 07 sep 2006, 07:48

sikker på at dumpen er tett? skru den av og tett begge hullene den sto i.. da er det symptomet ute av verden!
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

Legg inn av taa » 07 sep 2006, 16:50

Koblet fra pluggen til føleren på spjeldet uten at det hjalp.Har åpen dump og koblet den fra på vacuum slangen uten at det hjalp noe. I dag så gikk den dårlig på tomgang også. Etter litt så gikk den ok på tomgang..

Mvh Tore

Brukeravatar
bjarne n654
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 264
Registrert: 20 mai 2006, 18:32
Medlemsnummer: 654
Navn: Bjarne Økland
Sted: haugesund

Legg inn av bjarne n654 » 07 sep 2006, 21:21

Trodde ikke at biler med luftmengdemåler skulle ha åpen dumpventil.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 07 sep 2006, 21:26

bjarne n654 skrev:Trodde ikke at biler med luftmengdemåler skulle ha åpen dumpventil.
Det skal de egentlig ikke heller. Om du søker litt på forumet finner du en del tråder ang. nettopp det! ;) (Men det er mange som ikke bryr seg.. :))

Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

Legg inn av taa » 19 sep 2006, 09:16

Skiftet tomgangsventil men det hjalp ikke ..

Mvh Tore

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 19 sep 2006, 09:26

hva med å blogge igjenn hullene til dumpen? skal ikke være åpen dump på de bilene(teoretisk, og delvis i praksis) setter jeg en åpen dump på min, så får den STORE problemer på tomgang!
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

Legg inn av taa » 19 sep 2006, 18:38

Hei, takk for svar. Jeg har kjørt nesten 20000km med åpen dump uten å ha hatt noen problemer.Koblet fra slange til dumpen uten at det var noen forskjell.

Mvh Tore

Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

Legg inn av taa » 11 okt 2006, 20:24

Det virker som den er bedre etter skifte av tomgangsventilen når den er kald (starter lettere også) men bynner å rykke når den blir varm. Er det noen som har ide om hva det kan være?

Mvh Tore

Svar