Selger saaben...

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Liik
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 30 jun 2006, 17:34

Selger saaben...

Legg inn av Liik » 30 sep 2006, 18:07

da får jeg mest sannsynlig solgt saaben min, (og900turbo87)
og da blir det vel til at jeg satser på en
bmw etter denne... :)

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Mats900R » 30 sep 2006, 18:33

:frustrated: SVIKER!! :police:
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Liik
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 30 jun 2006, 17:34

Legg inn av Liik » 30 sep 2006, 18:36

det var egentlig en grusom spøk... xD *HAUAHA*

men så er det faktisk en som skal se på den nå, så om han bestemmer seg for å kjøpe den stoppes 9000 ic prosjektet og resten av det jeg hadde gjort klart til og sparer pengene til etter militæret for da skal vi gå
for import fra sverige av en saab 900 viggen... ;)

satser opptil 80,000sek for en bil og tolla (25%) skal prøve å gjøres noe med i salgskontrakten :)

men husker ikke helt hva som var med import av bil fra sverige...
var det 25% moms for å få den i landet og vanlig omreg. som trengtes for å få norske skilt? + eu kontroll?


:P

Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Legg inn av Peter » 30 sep 2006, 21:00

Liik skrev:for da skal vi gå for import fra sverige av en saab 900 viggen... ;)
Mener du ng900 med viggen styling, eller 9-3 viggen?
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 30 sep 2006, 23:58

Liik skrev:men husker ikke helt hva som var med import av bil fra sverige...
var det 25% moms for å få den i landet og vanlig omreg. som trengtes for å få norske skilt? + eu kontroll?
Då trur eg du må revurdere planande dine.
Momsen er rett, det er 25% moms på kjøpesum i norsk valutta.
Det som er værre er engongsavgifta, der du betalar avgift etter effekt, slagvolum og vekt. Kalkulator finn du på http://www.toll.no. Omreg.avgift er BILLIG iforhold :(

Liik
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 30 jun 2006, 17:34

Legg inn av Liik » 01 okt 2006, 01:30

shit! engangsavgifta har jeg ikke tenkt på anng. sverige... ><
viggen 9-3 forresten.. ikke styling... er ikke fan av styling faktisk xD


hmm

mere tenking ;)

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 01 okt 2006, 07:32

det er ikke omreg ved førstegangsreg.

Men det er nok annet å betale....

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Liik
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 30 jun 2006, 17:34

Legg inn av Liik » 01 okt 2006, 12:11

men om bilen er org. 200hk, må jeg ut med så innmari med ekstraavgifter om vi sier den koster ca. 49,000 sek? :)

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 01 okt 2006, 12:17


Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 01 okt 2006, 12:21

Liik skrev:men om bilen er org. 200hk, må jeg ut med så innmari med ekstraavgifter om vi sier den koster ca. 49,000 sek? :)
Kan ta eit reknestykke, går utifrå ein M01 9-3 Aero på 205hk.
Bil registrert i Sverige 01.01.2001, vekt 1400kg (tok her berre eit ca. tal), slagvolum 1985ccm. Kjøpesum 49 000 SEK. På denne bilen vil det i tilegg kome moms og engongsavgift på tilsammen 119 000 NOK. Totralt vil bilen med dagens valuttakurs koste deg ca. 163 000 NOK.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 01 okt 2006, 12:22

Jeg testet kalkulatoren du har blitt tipset om her.

1996modell
50000kr
200hk
slagvolum 2000cm3

--->
Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:
Avgift for egenvekt: 58 344,00
Avgift for motoreffekt: 89 858,72
Avgift for slagvolum: 41 784,00
Engangsavgift: 189 986,72
Bruksfradrag (67%): -127 291,10
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt 63 996,00
MVA (regnes ut av tollverdien): 12 500,00
Engangsavgift + MVA: 76 496,00
Engangsavgift + MVA + Tollverdi: 126 496,00
EDIT: ops, du skulle jo ha 9-3 ja.. (Tenkte på ng900 jeg). Men du får ihvertfall et visst inntrykk :)

Liik
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 30 jun 2006, 17:34

Legg inn av Liik » 01 okt 2006, 12:38

tenkte aldri over at det var slik med sverige... *aff* :P
er så utrolig lite viggen i norge at det er trist

:cry:

Brukeravatar
Audun N346
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 447
Registrert: 09 apr 2005, 01:00
Medlemsnummer: 346
Navn: Audun
Bil: 9-3 TiD 2002
Sted: Trondheim

Legg inn av Audun N346 » 01 okt 2006, 23:13

Ja er desverre altfor lite viggen her...
Var i sverige sist viku, og der observerte e 2x9-5Aero og 1 Viggen i samma gata:S Snakk om forskjell...
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor) :(
If it aint broke, modify it!

Liik
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 30 jun 2006, 17:34

Legg inn av Liik » 02 okt 2006, 10:06

det jævligste er da at jeg VIL ha en saab 900 turb. etter jeg får tilbake lappen og militæret og tull ;P men da har jeg det litt travelt å siden jeg må ha bil.... >.O

så enten blir det saab igjen, eller så går vi for volvo TIC bare så jeg har prøvd det... :twisted:

Svar