På forhånd; Tusen takk.!
Klakke lyd igjennom rattet.!
Moderator: Moderatorer
- Lillegutt82
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 58
- Registrert: 25 jan 2006, 17:53
Klakke lyd igjennom rattet.!
Har kommet en sykt irriterende klakke lyd som høres og kjennes igjennom rattet. Kommer kun når jeg står stille og skal begynne å kjøre. Må så bremse, starte på nytt fra stillestående, for å få til lyden igjen.!! Hørte at det kunne være i rattstammen problemet satt.?! Vil gjerne ha tips / tanker fra folk som har opplevd det samme.
På forhånd; Tusen takk.!
På forhånd; Tusen takk.!
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- Lillegutt82
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 58
- Registrert: 25 jan 2006, 17:53
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- Lillegutt82
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 58
- Registrert: 25 jan 2006, 17:53
- Mats Erik Aasegg
- 1.2 bar

- Innlegg: 257
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 007
- Bil: 2013 Xc70 D4 Awd, 1991 Mb 250d
- Sted: sprova
KLAKK-KLAKK
Har opplevd noe av det samme som du beskriver på en 9-5...Da ble det fortalt at det var splines på ratt akselen som var uten fett.Var vist et kjent fenomen på 9-5 forstod jeg.... 
2016 Volvo Xc90 D5 Inscription
det kan ikke være motorfestet som har tatt kveld? at hver gang du starter, så vrir motoren seg?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Claus N201
- 2.0 bar

- Innlegg: 922
- Registrert: 06 jun 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 201
- Navn: Claus Kristoffersen
- Sted: Kjeller
Re: KLAKK-KLAKK
Har samme problem og hørt samme forklaring, fikk beskjed om at det var en jobb på 2-3 timer på verksted å fikse dette.Mats Erik Aasegg skrev:Har opplevd noe av det samme som du beskriver på en 9-5...Da ble det fortalt at det var splines på ratt akselen som var uten fett.Var vist et kjent fenomen på 9-5 forstod jeg....
- Lillegutt82
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 58
- Registrert: 25 jan 2006, 17:53
- Lillegutt82
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 58
- Registrert: 25 jan 2006, 17:53
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Lyft bilen på ena sidan, ta av hjulet, ta av låsningen till gummidamasken (den stora änden) på den innre drivknuten, vreng damasken utåt (kladdigt som fy), nu kan man bevege drivaxeln med en rørtang och hålla i klockan till tripoden med den andra handen och känna efter glapp.
Check damaskerna för skador som kan ha gjort att fettet där fått smuts i sig.
Innan du gör detta, borde du få fatt i nya låsningar till damaskerna.
Vart man får fatt i dom vet jag inte, men det vet nog någon här på forumet??
Om det inte är glapp i tripoderna, så är det nog rattaxeln som är problemet.
Mvh
Check damaskerna för skador som kan ha gjort att fettet där fått smuts i sig.
Innan du gör detta, borde du få fatt i nya låsningar till damaskerna.
Vart man får fatt i dom vet jag inte, men det vet nog någon här på forumet??
Om det inte är glapp i tripoderna, så är det nog rattaxeln som är problemet.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!