Nå 3 år senere har jeg parkert Saaben for å fikse den opp og kjøre med den på søndager når jeg får 40årskrise. Kanskje lufte den på treff også . Det gleder jeg meg til !! Kjører fortiden rundt i vinterbilen min, den er ondvond å kjøre. Håper jeg kan få kjøpt en skikkelig bil til våren igjen ( les :Saab)
Etterhvert tok Saab interessen ganske greit av og er fortsatt økende , men noen ganger stiller jeg meg fryktelig tvilende.
Er for tiden litt vaklende når det gjelder Saab , hører så mye negativt både av folk som har hatt Saab og ikke har hatt Saab . Dette har fått meg til å tenke litt , hva er det som er så fantastisk med Saabene våre ?
Få fram noe positivt . Jeg mener , når alt virker så er det jo hærlig å kjøre ( kanskje ikke å fylle bensin da

Er mange andre biler som sikkert er like sikre som en Saab ?
Positivt med nyere Saaber er at de ikke ruster som blant annet Mercedes , Fård , Bmw (som forøvrig har et ufortjent dårlig rykte som "kebabtralle" osv) , mens gamle Saaber må pelles ned ihvertfall annet hvert år for å sveises ny bil fra klinkene og ned .
Men en fungerende Saab som en helhet er helt fantastisk tror jeg og jeg snur meg alltid etter en Saab på gata .
En annen ting er hver gang jeg går ned i garasjen for å prøve å gjøre noe på 900en så tenker jeg på alle gangene den har sviktet meg , men allikevel så kunne jeg aldri funnet på å gjøre den noe vondt . Formene på 3dørs og900 er til å dø for , og noe av det vakreste jeg vet om innen bilverdenen !!?! Bil med sjel ?
Og ER en og900 virkelig så ekstremt bra på vinterføre

Så spørsmålene mine lyder som følger :er det bare Saab eiere som tror at Saab er verdens beste biler selvom de egentlig ikke er det ? Eller er det så bra biler som vi skal ha det til ? Eller er det meg det er noe galt med?
For all del så skal jeg ikke gi opp Saab selvom jeg har vurdert det bøttevis av ganger , trenger bare litt motivasjon

Dette var bare noen kjappe tanker rundt Saab fra min side.
Håper på noen synspunkter fra virkelig hardcore Saab fans

God kveld