Er ikke no morsomt å spa tungolje nej.... Tror ikke det er krav for alle båter å bruke diesel ved manøvrering.... Er vel kun i arktiske strøk det er påbudt å bruke diesel vel?Terra skrev:Tungolje, som det heter er noe dritt!
Har vært med på å spa 1 tonn tungolje etter en overbunkring utfor Suez kanalen.
J"¤%&/ drittjobb![]()
Men nå er det innført regler på dette med tungoljedrift, diesel skal brukes ved manøvrering til kai. Er litt usikker på om det og er forbudt å bruke det langs kysten i Norge..
Diesel motor med greit dreiemoment ! 7,5 mill Nm !!!!!!
Moderator: Moderatorer
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Det skal være sikkert
MARPOL sine lover for utslipp av gasser innførte lover mot bruk av tungolje i mange av verdens havner pga forurensning.
Dette skal visstnok og være innført i Norge, har hørt at det er forbudt å bruke tungolje langs norskekysten uten at jeg kan bekrefte det..
Jeg reiste på Oljetanker utenriks i perioden -97 til -99, da var ikke disse forskriftene innført.

MARPOL sine lover for utslipp av gasser innførte lover mot bruk av tungolje i mange av verdens havner pga forurensning.
Dette skal visstnok og være innført i Norge, har hørt at det er forbudt å bruke tungolje langs norskekysten uten at jeg kan bekrefte det..
Jeg reiste på Oljetanker utenriks i perioden -97 til -99, da var ikke disse forskriftene innført.
Mazda 6
VW Polo
VW Polo