
Treg clutchpedal NG900?
Moderator: Moderatorer
Treg clutchpedal NG900?
Har en ganske tung clutchpedal på bilen min, er det typisk saab? Har ikke reagert på det før samboeren min klaget sin arme nød om at hun såvidt klarte å holde den inne 

- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Hvor gammel er bilen? Hvor mye har den gått på klutsjen som sitter der? Klutsjen blir en god del tyngre med årene, men om den ikke har tuslet så langt, så vil jeg anbfale skifte av klutsjviren i første omgang.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Dette er et helt vanlig problem med NG900. Det er wireklutsj på disse bilene. Det kan hjelpe å ta av wire'en og eventuelt rense dersom det har satt seg noe dritt der som gjør at den går tregt. Hjelper ikke dette anbefaler jeg å skifte wire, er som regel denne som er synderen og ikke selve klutsjen. Og mye billigere enn klutsjbytte, jeg endte opp med å bytte begge deler.
Men blei mye bedre da, men syntes fortsatt den er i hardeste laget...
Men blei mye bedre da, men syntes fortsatt den er i hardeste laget...
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Hydraulisk klutsj kom väl i 1997?
SpeedParts i sverige hade i alla fall ombyggnings-kit, vet inte om dom har det kvar.
Det som sker när en wireklutsj blir trög är att när fjädrarna i tryckplattan blir slitna, så blir dom hårdare (förlorar sin fjädring).
Mitt tips är att byta hela klutsjen och samtidigt bygga om till hydraulik.
Om inte SP har kvar ombyggnads-kittet så sänd mig ett Pm, jag vet vilka delar du måste ha och hur du ska gå frem för å få det till.
Mvh
SpeedParts i sverige hade i alla fall ombyggnings-kit, vet inte om dom har det kvar.
Det som sker när en wireklutsj blir trög är att när fjädrarna i tryckplattan blir slitna, så blir dom hårdare (förlorar sin fjädring).
Mitt tips är att byta hela klutsjen och samtidigt bygga om till hydraulik.
Om inte SP har kvar ombyggnads-kittet så sänd mig ett Pm, jag vet vilka delar du måste ha och hur du ska gå frem för å få det till.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund