Er dette en spøk?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Er dette en spøk?

Legg inn av EdHunter N815 » 01 des 2006, 02:03

http://www.phpbbforfree.com/forums/saab ... out59.html

Trodde først dette var en spøk, men tydeligvis ikke...

De som ikke skjønner tegningen når de åpner motorrommet og ser en gul kork som det står MOTOR OIL på, burde vurdere å sette jobben bort til nærmeste verksted. :) Jeg rakker ikke ned på folk som ikke har peiling på bil, det er jo en ærlig sak det. Det jeg derimot var mildt sagt overrasket over, var å finne denne på et bilforum. :shock:

En annen ting er jo at denne beskrivelsen får jobben til å virke som et helt dagsverk :roll:
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Legg inn av sabbus-N252 » 01 des 2006, 09:40

Alle må jo begynne ett sted....
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
Eirik N310
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 577
Registrert: 28 mar 2004, 01:00
Sted: Lørenskog

Legg inn av Eirik N310 » 01 des 2006, 11:21

Ja, den er da vitterlig bilrelatert? Ikke alle er så heldige at de har foreldre\kompiser\slekt\etc. som kan bil, og da er det jo greit å følge en såpass lett tutorial på nettet :-)

(snakker av erfaring)

(men jeg ble ikke noe flinkere :\)

mvh
Eirik N310 |

'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d.. :|
x '84 Saab 99GL Five Speed

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 01 des 2006, 19:05

Eirik N310 skrev:Ja, den er da vitterlig bilrelatert? Ikke alle er så heldige at de har foreldre\kompiser\slekt\etc. som kan bil, og da er det jo greit å følge en såpass lett tutorial på nettet :-)

(snakker av erfaring)

(men jeg ble ikke noe flinkere :\)
Har du bytta olje på TiD-en ulv? :)

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 02 des 2006, 01:24

har dere noen gang pumpa olje ut fra motoren?
er det vanlig?
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 02 des 2006, 19:49

Henrik N449 skrev:har dere noen gang pumpa olje ut fra motoren?
er det vanlig?
Nei. Det er nok for en skal sleppe å løyse botnpluggen.
Sosant en har muligheit til det, so brukar en sjølvsagt botnpluggen, då får en også ut meir av den gamle olja.

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 02 des 2006, 20:11

Er vel vanlig praksis på en del verksteder å suge opp olja rett i spilloljetanken?

Selger i alle fall en del slike oljetømmere på jobben :wink:
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 02 des 2006, 20:24

KongerudN344 skrev:Er vel vanlig praksis på en del verksteder å suge opp olja rett i spilloljetanken?

Selger i alle fall en del slike oljetømmere på jobben :wink:
regner med at alle "seriøse" verksteder tar ut pluggen i bunnpanna når de skifter olje. sånn oppsuger syns jeg kun bør brukes i de tilfeller man ikke kan tappe ut væsken som man skal bytte.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

Svar