Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!
Moderator: Moderatorer
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 01 des 2006, 02:03
http://www.phpbbforfree.com/forums/saab ... out59.html
Trodde først dette var en spøk, men tydeligvis ikke...
De som ikke skjønner tegningen når de åpner motorrommet og ser en gul kork som det står MOTOR OIL på, burde vurdere å sette jobben bort til nærmeste verksted.

Jeg rakker ikke ned på folk som ikke har peiling på bil, det er jo en ærlig sak det. Det jeg derimot var mildt sagt overrasket over, var å finne denne på et bilforum.
En annen ting er jo at denne beskrivelsen får jobben til å virke som et helt dagsverk

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
sabbus-N252
- 1,5 bar

- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
Legg inn
av sabbus-N252 » 01 des 2006, 09:40
Alle må jo begynne ett sted....
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
-
Eirik N310
- 2.0 bar

- Innlegg: 577
- Registrert: 28 mar 2004, 01:00
- Sted: Lørenskog
Legg inn
av Eirik N310 » 01 des 2006, 11:21
Ja, den er da vitterlig bilrelatert? Ikke alle er så heldige at de har foreldre\kompiser\slekt\etc. som kan bil, og da er det jo greit å følge en såpass lett tutorial på nettet
(snakker av erfaring)
(men jeg ble ikke noe flinkere :\)
mvh
Eirik N310 |
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..

x '84 Saab 99GL Five Speed
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 01 des 2006, 19:05
Eirik N310 skrev:Ja, den er da vitterlig bilrelatert? Ikke alle er så heldige at de har foreldre\kompiser\slekt\etc. som kan bil, og da er det jo greit å følge en såpass lett tutorial på nettet
(snakker av erfaring)
(men jeg ble ikke noe flinkere :\)
Har du bytta olje på TiD-en ulv?

-
Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Legg inn
av Henrik N449 » 02 des 2006, 01:24
har dere noen gang pumpa olje ut fra motoren?
er det vanlig?
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 02 des 2006, 19:49
Henrik N449 skrev:har dere noen gang pumpa olje ut fra motoren?
er det vanlig?
Nei. Det er nok for en skal sleppe å løyse botnpluggen.
Sosant en har muligheit til det, so brukar en sjølvsagt botnpluggen, då får en også ut meir av den gamle olja.
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 02 des 2006, 20:11
Er vel vanlig praksis på en del verksteder å suge opp olja rett i spilloljetanken?
Selger i alle fall en del slike oljetømmere på jobben

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Pancho N497
- 2.0 bar

- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
Legg inn
av Pancho N497 » 02 des 2006, 20:24
KongerudN344 skrev:Er vel vanlig praksis på en del verksteder å suge opp olja rett i spilloljetanken?
Selger i alle fall en del slike oljetømmere på jobben

regner med at alle "seriøse" verksteder tar ut pluggen i bunnpanna når de skifter olje. sånn oppsuger syns jeg kun bør brukes i de tilfeller man ikke kan tappe ut væsken som man skal bytte.