Microlon
Moderator: Moderatorer
Microlon
Har en kamerat som har fylt microlon på motoren sin.
Det er en 9-5 med 2,0 turbo.
Han skryter fælt av dette produktet, er det noen andre som har erfaring med dette?
Det er en 9-5 med 2,0 turbo.
Han skryter fælt av dette produktet, er det noen andre som har erfaring med dette?
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
hm....
Njaaa, skeptisk! Det som høres ut til å være for godt til å være sant, er som regel det...
Men for all del, kan godt være at det funker, men hvorfor har ikke "alle" hørt om det hvis det er så fantastisk som de vil ha det til på sidene?
Jeg for min del venter og ser om noen prøver det, så jeg har litt flere referanser.
Edit: Dessuten var det relativt dyrt vil jeg påstå
Men for all del, kan godt være at det funker, men hvorfor har ikke "alle" hørt om det hvis det er så fantastisk som de vil ha det til på sidene?
Jeg for min del venter og ser om noen prøver det, så jeg har litt flere referanser.
Edit: Dessuten var det relativt dyrt vil jeg påstå
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Var en på jobben som solgte det der. 5 av kollegene mine kjøpte det. En ford fikk total havari etter bare noen små tusen km, en passat begynnte å bruke masse olje, en audi fikk turboras (ny turbo 3mnd før), en passat til mistet komp på 2 sylindere og 5'te mann han brukte det aldri 

Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Mortimer-N18 skrev:Var en på jobben som solgte det der. 5 av kollegene mine kjøpte det. En ford fikk total havari etter bare noen små tusen km, en passat begynnte å bruke masse olje, en audi fikk turboras (ny turbo 3mnd før), en passat til mistet komp på 2 sylindere og 5'te mann han brukte det aldri
Da må jeg prøve det

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Bara en reflektion:
Om alla dessa "vidunder super fantastiska medel" hade fungerat, hade då inte varje olje-producent velat ha det i just sin olja redan från fabrik????????
Mvh
Om alla dessa "vidunder super fantastiska medel" hade fungerat, hade då inte varje olje-producent velat ha det i just sin olja redan från fabrik????????
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
- Magnus N592
- 0.7 bar
- Sted: Trondheim
Hei!
Vært borti liknende stoffer (fluor-ett-eller-annet-oljer) innen mekanisk virke, blir sykt lite friksjon av det i forhold til vanlige oljer!!!!
Så er nok reelt at det blir mindre friksjon i motoren, MEN om en motor (og turbo) har godt av det, det er en annen sak!!
Tenker som så om min bil : Gått 80 000km nå, det er byttet register på garantien ved 60 000km p.g.a. at NAF hørte lyd fra registersida (vannpumpa viste seg å være gåen, så kan ha vært denne?).. Motoren går som ei klokke, men OM det var begynnende oil-sludge, så kanskje det er litt mer slitasje enn normalt i motoren? Da ser jeg for meg at ting som Microlon kan ødelegge mer enn godt er, siden jeg tror at vanlig olje "fyller ut" kontaktflatene bedre enn tyntflytende spesialoljer, selv om det bare er ett additiv..
Ville faktisk brukt det på en ny bil, som nettopp er innkjørt og kontaktflatene er gode og direkte mot hverandre.
Forøvrig sett på sertifikatene til Microlon, og det er reelt at de er godkjent av FAA til bruk i fly, noe som skulle tilsi at det er "greit nok"!
MEN, effekten er kanskje ikke så god som de sier/lover, men at det KAN ha en friksjonsreduserende effekt, DET tror jeg.. Men som sagt, om alle motorer har godt av det, det er usikkert.
Kanskje tipse NAF om dette, og la de teste det?? Vært artig å sett!
Mvh
Magnus
Vært borti liknende stoffer (fluor-ett-eller-annet-oljer) innen mekanisk virke, blir sykt lite friksjon av det i forhold til vanlige oljer!!!!
Så er nok reelt at det blir mindre friksjon i motoren, MEN om en motor (og turbo) har godt av det, det er en annen sak!!

Audien hadde altså havarert turbo fra før siden den var byttet for 3 mnd siden, kanskje noe annet var feil også? 1,8t motorene til Audi spiser visst turbo p.g.a. av oilsludgeproblem! Tror ikke det siden du skriver det sånn, men svoger har hatt A4 og Passat som firmabil, og der røyk det både det ene og det andre, både mekanisk og annet, og han brukte ikke Microlon.. Begge var spiller nye, Passaten fikk han kvittet seg med etter 1 år (HELDIGVIS i følge ham, var bare prakk og rammel hele tiden, og han var avhengig av å kjøre mye i jobben som selger..men den var jo innom på verksted hele tiden!!) Men dette var vel litt utenfor topic, men poenget mitt er som følger, tror ikke det kan skade bilen i utgangspunktet, men om en bil har fått brukt opp noen av toleransene sine, så kanskje motoren kan ryke da?? I tillegg fyller vel en vanlig olje mer ut flatene enn ett additiv som dette, de oljene jeg var borti var sykt tyntflytende!Var en på jobben som solgte det der. 5 av kollegene mine kjøpte det. En ford fikk total havari etter bare noen små tusen km, en passat begynnte å bruke masse olje, en audi fikk turboras (ny turbo 3mnd før), en passat til mistet komp på 2 sylindere og 5'te mann han brukte det aldri![]()
Tenker som så om min bil : Gått 80 000km nå, det er byttet register på garantien ved 60 000km p.g.a. at NAF hørte lyd fra registersida (vannpumpa viste seg å være gåen, så kan ha vært denne?).. Motoren går som ei klokke, men OM det var begynnende oil-sludge, så kanskje det er litt mer slitasje enn normalt i motoren? Da ser jeg for meg at ting som Microlon kan ødelegge mer enn godt er, siden jeg tror at vanlig olje "fyller ut" kontaktflatene bedre enn tyntflytende spesialoljer, selv om det bare er ett additiv..
Ville faktisk brukt det på en ny bil, som nettopp er innkjørt og kontaktflatene er gode og direkte mot hverandre.
Forøvrig sett på sertifikatene til Microlon, og det er reelt at de er godkjent av FAA til bruk i fly, noe som skulle tilsi at det er "greit nok"!
MEN, effekten er kanskje ikke så god som de sier/lover, men at det KAN ha en friksjonsreduserende effekt, DET tror jeg.. Men som sagt, om alle motorer har godt av det, det er usikkert.
Kanskje tipse NAF om dette, og la de teste det?? Vært artig å sett!
Mvh
Magnus
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Tros vel neppe at oljeprodusentene ville hatt dette i oljen selvom det hadde en beviselig effekt.
Det hadde sikkert gjort det aktuelle produktet en del dyrere, og vi mennesker har en tendens til å handle billig, og heller skifte ofte, om dere skjønner hva jeg mener. Det ville jo også vært å skyte seg i foten, om dette produktet ble tilsatt all olje, det reduserte jo oljeforbruk osv. så da ville jo bransjen kanskje hatt en voldsom økning i salgsinntekter en liten periode, så en "vanvittig" lang død-periode. Eller hur?
Det hadde sikkert gjort det aktuelle produktet en del dyrere, og vi mennesker har en tendens til å handle billig, og heller skifte ofte, om dere skjønner hva jeg mener. Det ville jo også vært å skyte seg i foten, om dette produktet ble tilsatt all olje, det reduserte jo oljeforbruk osv. så da ville jo bransjen kanskje hatt en voldsom økning i salgsinntekter en liten periode, så en "vanvittig" lang død-periode. Eller hur?
25 Year anniversary of Saab 9000
- EdHunter N815
- MAX BOOST
sweetnoise: tror nok ikke det, om f.eks. Shell oppdaget dette, ville de ikke kjøpt opp rettighetene og hatt det som en hemmelig ingrediens i sine oljer? De ville jo stjelt uhorvelig mange kunder fra konkurrentene hvis folk hadde sett at deres oljer var så mye bedre... Og selvsagt, hvis dette var deres egen lille hemmelighet så hadde de jo ikke behøvd å fortelle kundene at de slapp skifte olje like ofte!
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Jeg tror ikke slike produkter er noe særlig, selv om de kan ha en positiv effekt.
Kanskje den vanlige mann i gata tror at siden denne tilsetningen er så bra fyller man bare etter med dette stoffet å gir f... i å bytte olje med jevne mellomrom..
Dette var bare en liten tanke i mitt lille hode
Kanskje den vanlige mann i gata tror at siden denne tilsetningen er så bra fyller man bare etter med dette stoffet å gir f... i å bytte olje med jevne mellomrom..
Dette var bare en liten tanke i mitt lille hode

Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- EdHunter N815
- MAX BOOST
For så vidt, men som med alt annet er det førsteman til mølla når noe nytt dukker opp. Så snart et firma får ferten av noe kjøper de opp rettigheter så ikke konkurrentene får en eneste smule av kaken.sweetnoise skrev:Godt poeng EdHunter, men da ville det jo ikke vært noe som alle produsentene hadde
Jeg har forresten sett litt på Microlons internasjonale nettsider rundt om, og det ser tilsnelatende ut som et stort og seriøst firma. Hvorvidt produktene faktisk virker vites ikke, heller ikke om det kan skade motoren. Poenget er at dette i alle fall ikke er skapt av noen "lokal" helt her i landet som forsøker seg på uvitende folk.