Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!
Moderator: Moderatorer
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 12 des 2006, 17:01
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164981
Man kjører vel ikke i 214 Km/t dersom man bare har det travelt?????
Ganske idiotisk spør du meg! Han hadde sikkert 230 på speedmometeret sitt i tillegg

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 12 des 2006, 18:12
Unnskyldningen med at man har det travelt funker kanskje når man har kjørt i 90 i 80-sonen, men når man blir tatt i over 200 er vel det beste man kan gjøre å legge seg flat og si at man ganske enkelt er DUM SOM ET BRØD...
Dette dreper vel en gang for alle myter om at kjører man over 200 kan ikke fotobokser måle deg osv. Sannheten er at fotobokser kan måle "alle" hastigheter, men som det står kan jo bildekvaliteten bli litt redusert når det kommer opp i det ekstreme.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Legg inn
av Peter » 12 des 2006, 18:16
Top Gear testet jo hvor fort man måtte kjøre for at kamerate ikke tok deg, nå så det ut som de har en helt annen type fotobokser i england, men de måtte ganske mye over 200 før kameraet ikke tok deg, husker ikke helt hvor fort de kjørte, men det var FORT!! de brukte en TVR eller noe sånt.
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 12 des 2006, 20:18
P3t3r skrev:Top Gear testet jo hvor fort man måtte kjøre for at kamerate ikke tok deg, nå så det ut som de har en helt annen type fotobokser i england, men de måtte ganske mye over 200 før kameraet ikke tok deg, husker ikke helt hvor fort de kjørte, men det var FORT!! de brukte en TVR eller noe sånt.
Över 270km/h.
Sen hinner inte kameran ta bilde tids nokk för att få med skiltet.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
lie_N509
- Overload!!!
- Innlegg: 1005
- Registrert: 12 jul 2005, 01:00
- Bil: 9-3ss 04'
Legg inn
av lie_N509 » 12 des 2006, 20:20
Ja da er det bare å trimme, folkens!
04' 9-3ss 1.8t
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 13 des 2006, 08:29
Saab900STCR skrev:P3t3r skrev:Top Gear testet jo hvor fort man måtte kjøre for at kamerate ikke tok deg, nå så det ut som de har en helt annen type fotobokser i england, men de måtte ganske mye over 200 før kameraet ikke tok deg, husker ikke helt hvor fort de kjørte, men det var FORT!! de brukte en TVR eller noe sånt.
Över 270km/h.
Sen hinner inte kameran ta bilde tids nokk för att få med skiltet.
Mvh
riktig det ja, det er her det ligger. folkens, ikke tro at om man kjører fort nok, så blir bildet så blurry at man blir ugjenkjennelig. jeg vet av erfaring at en kjapp og kraftig blitz blinker på kanskje raskere enn 1/1000 sekund. og om dere vil vite litt om foto som dere sikkert vet fra før, så er det alltid det med sterkest belysning som kommer først i rekka når et bilde eksponeres. altså kun det som skjer innen blitzens belysningstid er det som vil klistres til filmen/bildebrikken. lukkertida på kameraet forblir omtrent irrelevant, så lenge den ikke er åpen lenge nok til å slippe inn mer lys enn blitzen allerede har forårsaket, så bare prøv dere

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 13 des 2006, 11:24
Men motorsykler kan de ikke ta, så en oppfordring til dere med tohjulinger. Gi på litt extra forbi boksene

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 13 des 2006, 11:47
matrox skrev:Men motorsykler kan de ikke ta, så en oppfordring til dere med tohjulinger. Gi på litt extra forbi boksene

Tror ikke du behøver oppfordre til det, vi gjør det allerede

Men å kjøre i over 200 er jo uansett idioti da, også på motorsykkel.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Legg inn
av Eirik » 13 des 2006, 15:38
Greit nok at vi som kjører motorsykkel ikke kan bli tatt av fotobokser, med tanke på at skiltet sitter bak på sykkelen, men la oss ikke oppfordre motorsyklister til å kjøre for fort forbi boksene. For det ender bare med at vi enten må lage et stativ å sette skilt på foran også (ja for det kommer til å se kjempefint ut

) eller at vi må kjøre med et skilt i en snor, ala et "blingbling" smykke, bare at vi har 'XX 1234' istedet for en pistol i gull og diamanter
Nei det er greit at de fleste kjører for fort i ny og ne, men å oppforde til det, fører bare til at landet som hater alt som beveger seg fortere enn papirarbeid i kommunen (les:særdeles sakte), og/eller køen på biltilsynet (les: fortsatt særdeles sakte) bare legger på enda flere avgifter, og latterlige regler for kjøretøyer. ARG....
25 Year anniversary of Saab 9000
-
Mats900R
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Legg inn
av Mats900R » 13 des 2006, 16:10
trønderene har det jo alltid travelt vel

hehe
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 13 des 2006, 17:24
matrox skrev:Men motorsykler kan de ikke ta, så en oppfordring til dere med tohjulinger. Gi på litt extra forbi boksene

Veidirektoratet hade för nått år sedan problem med noen 2-hjulingar som roade sig med att köra på 1 hjul i över 160km/h på sørlandet (tror det var runt Arendal ett sted).
Då monterade dom upp en kamera till på andra sidan av vägen.
Så kopplades dom ihop så att bägge tog bilde samtidigt.
Gissa om det var ett antal mc-piloter som fick gå resten av den sommaren?
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Skyler
- 0.7 bar

- Innlegg: 175
- Registrert: 12 jun 2006, 13:47
Legg inn
av Skyler » 13 des 2006, 18:22
Saab900STCR skrev:matrox skrev:Men motorsykler kan de ikke ta, så en oppfordring til dere med tohjulinger. Gi på litt extra forbi boksene

Veidirektoratet hade för nått år sedan problem med noen 2-hjulingar som roade sig med att köra på 1 hjul i över 160km/h på sørlandet (tror det var runt Arendal ett sted).
Då monterade dom upp en kamera till på andra sidan av vägen.
Så kopplades dom ihop så att bägge tog bilde samtidigt.
Gissa om det var ett antal mc-piloter som fick gå resten av den sommaren?
Mvh
Høres rart ut.
Eg har forstått det sånn fra andre mc forum at det er pga vekten på sykkel at bildet ikkje blir tatt ?
9-3 ss 03 mod
-
Cato N698
- 2.0 bar

- Innlegg: 998
- Registrert: 31 mai 2006, 08:07
- Sted: Hamar
-
Kontakt:
Legg inn
av Cato N698 » 13 des 2006, 18:36
Skyler skrev:Saab900STCR skrev:matrox skrev:Men motorsykler kan de ikke ta, så en oppfordring til dere med tohjulinger. Gi på litt extra forbi boksene

Veidirektoratet hade för nått år sedan problem med noen 2-hjulingar som roade sig med att köra på 1 hjul i över 160km/h på sørlandet (tror det var runt Arendal ett sted).
Då monterade dom upp en kamera till på andra sidan av vägen.
Så kopplades dom ihop så att bägge tog bilde samtidigt.
Gissa om det var ett antal mc-piloter som fick gå resten av den sommaren?
Mvh
Høres rart ut.
Eg har forstått det sånn fra andre mc forum at det er pga vekten på sykkel at bildet ikkje blir tatt ?
Har jeg også hørt, glemte meg engang forbi en fotoboks, det blinket ikke

[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 13 des 2006, 18:42
Synes det høres litt suspekt ut at polisen gjør sånne ting . Sikker på at det er lovlig ? De gjør vel som dem vil uansett

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 13 des 2006, 21:44
Cato N698 skrev:Skyler skrev:Saab900STCR skrev:
Veidirektoratet hade för nått år sedan problem med noen 2-hjulingar som roade sig med att köra på 1 hjul i över 160km/h på sørlandet (tror det var runt Arendal ett sted).
Då monterade dom upp en kamera till på andra sidan av vägen.
Så kopplades dom ihop så att bägge tog bilde samtidigt.
Gissa om det var ett antal mc-piloter som fick gå resten av den sommaren?
Mvh
Høres rart ut.
Eg har forstått det sånn fra andre mc forum at det er pga vekten på sykkel at bildet ikkje blir tatt ?
Har jeg også hørt, glemte meg engang forbi en fotoboks, det blinket ikke

Vet bara att dom blev tatt på grund av bildebevis från fotoboxarna å blev av med lappen...
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
