Takker for svar
Tett oljefilter
Moderator: Moderatorer
- 9-5 aero
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 65
- Registrert: 17 aug 2006, 09:57
- Medlemsnummer: N980
- Navn: Jens Arild Rånes
- Bil: MY08 Saab 9-3 sc tid
- Sted: Saltdal
Tett oljefilter
Heisann! Hadde for litt siden bilen,(9-5) inne på saab for bytte av løpehjul og reimbytte pga ulyd, fikk vite når jeg kom tilbake at de hadde byttet olje og filter itilleg pga de mente det var tett fordi det var en hvinende lyd fra motor. Noe jeg mener kom fra løpe/strammehjulet. Lurer derfor på hva muligeten for at oljefilteret går tett er etter kun 3000km? Oljen så forøvrig nesten like fin ut som ny når jeg peilet!
Takker for svar
Takker for svar
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Det høres ganske snodig ut ja, har aldri hørt om at et oljefilter har gått tett etter så kort tid. Det er jo selvsagt mulig at det har kommet et fremmedlegeme inn i filteret, men er jo lite sansynlig.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Kom ikke som noe bombe :-\9-5 aero skrev:Hva med oljesilen som ligger i bunnpanna? Skal få oppdatert veivhusventilasjonen på tirsdag, tenkte jeg skulle få de til å ta ned bunnpanna for å sjekke om silen er tett. Men de skulle ha svimmlende 3K itillegg for dette!
Jeg hadde bilen min inne fordi toppen var tett, og det skulle de fikse på en time. Ca 1000 kr tenkte jeg.
Når jeg skulle hente den igjen, så kom de med "Ja, dette tok litt lenger tid enn antatt."3500 kr ble det i stedet...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6955
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Er det standard med litt nyere Saaber at ting går tett?matrox skrev:Kom ikke som noe bombe :-\9-5 aero skrev:Hva med oljesilen som ligger i bunnpanna? Skal få oppdatert veivhusventilasjonen på tirsdag, tenkte jeg skulle få de til å ta ned bunnpanna for å sjekke om silen er tett. Men de skulle ha svimmlende 3K itillegg for dette!
Jeg hadde bilen min inne fordi toppen var tett, og det skulle de fikse på en time. Ca 1000 kr tenkte jeg.
Når jeg skulle hente den igjen, så kom de med "Ja, dette tok litt lenger tid enn antatt."3500 kr ble det i stedet...
Hvordan går en topp tett?
Og om oljefilteret går tett så vil jeg tro at da er det noe riv ruskende galt i oljesirkulasjonen...
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- SPEEDPARTS N327
- 2.0 bar

- Innlegg: 819
- Registrert: 01 jun 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N327
- Navn: Speedparts Norway
- Bil: Norges raskeste SAAB
- Sted: Kjeller Vest 1 - 3
- Kontakt:
filter
Det kan skje at innmat oljefilter løsner, dette gir lyden du beskriver.
Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no
www.speedparts.no
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Daukjørt vettuEr det standard med litt nyere Saaber at ting går tett?
Hvordan går en topp tett?
Og om oljefilteret går tett så vil jeg tro at da er det noe riv ruskende galt i oljesirkulasjonen...
Var noe krøll med veivhusventilasjonen + + +
Så da har det vel gradvis lagt seg på noe dritt.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- 9-5 aero
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 65
- Registrert: 17 aug 2006, 09:57
- Medlemsnummer: N980
- Navn: Jens Arild Rånes
- Bil: MY08 Saab 9-3 sc tid
- Sted: Saltdal
Takker for mange svar
Har byttet filteret idag for å være på den sikkre siden, alt så normalt ut så da er det bare tut og kjør. Bare krysse fingrer for at de ikke finner noe mer galt på tirsdag da 
Edit: Må Kanskje legge til at grunnen til filterbyttet idag er at jeg syntes jeg hørte rare lyder akkurat ved oppstart, sikkert bare innbildning siden det har vært så mye plunder med bilen siden jeg kjøpte den
Edit: Må Kanskje legge til at grunnen til filterbyttet idag er at jeg syntes jeg hørte rare lyder akkurat ved oppstart, sikkert bare innbildning siden det har vært så mye plunder med bilen siden jeg kjøpte den

