http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... highlight=

Moderator: Moderatorer
e ikkje det hjørna som blir mest støvsugd akkurat.White-N146 skrev:Både kaniner og edderkoppHar endel av det første selv.
shit!EdHunter skrev:Hm, jeg har aldri vært ute for noen som har hatt sånne kryp i huset...? Er dette noe som er mer vanlig i Sverige enn i Norge, eller er det bare jeg som har vært "heldig"?
Uansett, vi har noe som jeg mener er litt verre, vi har fått i hus noen kryp ved navn Faraomaur. En tropisk maur som er kjøttetende (den spiser alt med mye proteiner), og som er ca. 1-2 mm stor. Helt umulig å oppdage, og den dukker opp ALLE steder i huset. Den er på plass med en eneste gang man setter fra seg mat på disken, og da er det fort oppe i tresifrede antall maur i en skål med mat. Koselig, ikke sant![]()
Det morsomste er likevel at de ikke kan behandles med gift på normal måte. Sprayer du innsektsspray, resulterer det i at de flykter til nye steder i huset, og èn "tue" blir samtidig spredt til 7-8 stykker. Vi måtte betale 15000,- til et skadedyrfirma, som holder på med å legge ut åter og styrer på for å bekjempe utysket. Behandlingen tar 1-2 år!
Ditt hus, din eiendom.. Du kan sikkert kaste den på dør uten at noen dreper deg for detHenrik N449 skrev:shit!EdHunter skrev:Hm, jeg har aldri vært ute for noen som har hatt sånne kryp i huset...? Er dette noe som er mer vanlig i Sverige enn i Norge, eller er det bare jeg som har vært "heldig"?
Uansett, vi har noe som jeg mener er litt verre, vi har fått i hus noen kryp ved navn Faraomaur. En tropisk maur som er kjøttetende (den spiser alt med mye proteiner), og som er ca. 1-2 mm stor. Helt umulig å oppdage, og den dukker opp ALLE steder i huset. Den er på plass med en eneste gang man setter fra seg mat på disken, og da er det fort oppe i tresifrede antall maur i en skål med mat. Koselig, ikke sant![]()
Det morsomste er likevel at de ikke kan behandles med gift på normal måte. Sprayer du innsektsspray, resulterer det i at de flykter til nye steder i huset, og èn "tue" blir samtidig spredt til 7-8 stykker. Vi måtte betale 15000,- til et skadedyrfirma, som holder på med å legge ut åter og styrer på for å bekjempe utysket. Behandlingen tar 1-2 år!
Har hatt noen store edderkopper her hjemme da, en gang kom den inn vinduet rett ved siden av brodern. Grunnen til at han så den, var fordi han snudde seg når han hørte den landa på pulten![]()
De heter foresten husedderkopper. Tåpelig navn!
Hva skulle dem het hvis mennesker ikke bygde hus?
Som om de har rett til å bo i husene våre fordi de har et navn som tilsier det.