Kan ikke kalle meg noen ekspert på dette området , men jeg har drevet litt med det og synes det er veldig gøy å holde på med , samt at det er veldig lærerikt .
Og det jeg har kommet fram til er at ,ja ,det er umulig å få et tilfredsstillende resultat hvis du skal lakkere feks en fanger i en garasje ( selv om man dekker til alt og vanner gulvet før lakkering ) . Skal du bare lakkere småting , smådeksler , lister og andre smådetaljer , så kan det bli greit med litt hell . Jeg har brukt Biltema sin "proff"sprøyte og den funker VELDIG greit i forhold til prisen

, men en skikkelig sprøyte er vel å anbefale hvis du har tenkt til å satse litt .
Hvis du skal sprøyte på fyller så er det kjekt å ha en egen sprøyte med 1,8? dyse til det da det er litt grisete .
Blande lakk og slikt hadde jeg fått den lokale lakkereren til å gjøre for meg hadde jeg vært deg .
De gamle typene lakk som er olje?basert er enklere å legge enn de nye typene som er vannbasert da den vannbaserte er så tynn . Vet ikke om det selges enda ? Er alt for fort gjort å få gardiner , appelsinhud , lakken koker , bobler , ikke flyter ut bla bla etc etc .
Gjentar at jeg ikke er noen ekspert og at den lakkeringen jeg gjør stort sett er "garasjelakkering" . Helt sikkert noen andre med mye mer kunnskaper om dette enn meg .
Dessuten så er jeg litt petimeter når det gjelder sånt arbeid som dette

. Meget mulig at du ville blitt fornøyd
Øving gjør mester som alt annet