Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Rusta N832
- 0.7 bar
![0.7 bar 0.7 bar](./images/ranks/rank_2.gif)
- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Rusta N832 » 17 jan 2007, 21:11
Hei saablovers
noen som har noen erfaring med verkstedkrana fra biltema ?, den hydrauliske typen som skal tåle 600 kg ? eventuellt motorstativet som tåler 450 kg . skal snart til å bytte motor så jeg tenkte det var en smart investering . duger disse ?
http://www.biltema.no/products/producti ... mId=102766
1984 SAAB 90 SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V
Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 17 jan 2007, 21:26
Etter hva jeg har hørt er disse veldig fine=)
Lykke till med prosjektet
Mvh Johan
-
Rusta N832
- 0.7 bar
![0.7 bar 0.7 bar](./images/ranks/rank_2.gif)
- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Rusta N832 » 17 jan 2007, 21:31
Johan N828 skrev:Etter hva jeg har hørt er disse veldig fine=)
Lykke till med prosjektet
Mvh Johan
Takk, driver ikke du på med motorbytte også ? eller er du ferdig ?
1984 SAAB 90 SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V
Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 17 jan 2007, 22:35
Thorshov sin tar mindre plass når en skal sette den bort etter bruk.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
De tar 1990,- eller noe slikt for den.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 17 jan 2007, 22:36
Jeg har brukt en slik noen ganger, gjør jobben sin den.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 17 jan 2007, 22:42
Rusta skrev:Johan N828 skrev:Etter hva jeg har hørt er disse veldig fine=)
Lykke till med prosjektet
Mvh Johan
Takk, driver ikke du på med motorbytte også ? eller er du ferdig ?
Joda. Men jeg bruker en slik en.
Er en slags forvokst pallejekk:P
Mvh Johan
Sist redigert av
Johan N828 den 18 jan 2007, 00:57, redigert 1 gang totalt.
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 17 jan 2007, 23:30
Eller hvis du har betong tak der motorbytte skal foregå kan jeg anbefale eksp. bolt og talje. billigere og du slipper muligheten for velt osv.
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 18 jan 2007, 10:48
Jeg har en sånn Biltema-kran, funker fint den. De nyere modellene er sammenleggbare.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Kjetiln122
- 1,5 bar
![1,5 bar 1,5 bar](./images/ranks/rank_4.gif)
- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
Legg inn
av Kjetiln122 » 18 jan 2007, 11:01
Jeg har Thorsov sin til 1990,- Ikke prøvd den ennå, men virker veldig stabil.
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974
-
Skaten N671
- 2.0 bar
![2.0 bar 2.0 bar](./images/ranks/rank_5.gif)
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Legg inn
av Skaten N671 » 18 jan 2007, 22:35
Sjekk på qxl.no. Låg ein der under verktøy-kategorien.
Den sku visst vera samenleggbar. høgste bud var på 800,-.....
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
-
Rusta N832
- 0.7 bar
![0.7 bar 0.7 bar](./images/ranks/rank_2.gif)
- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Rusta N832 » 19 jan 2007, 12:20
Vegard_Skaten skrev:Sjekk på qxl.no. Låg ein der under verktøy-kategorien.
Den sku visst vera samenleggbar. høgste bud var på 800,-.....
Vegard
så ikke dummen ut den nei. Tåler litt mer enn Biltema sin, men d blir sikkert en formue å få den opp til Trondheim
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
1984 SAAB 90 SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V
Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
-
Lars-Erik-N049
- Grunnladetrykk
![Grunnladetrykk Grunnladetrykk](./images/ranks/rank_1.gif)
- Innlegg: 54
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 049
- Navn: Lars-Erik Rein
- Bil: 1995 NG900S Turbo
- Sted: Grefsen, Oslo
-
Kontakt:
Legg inn
av Lars-Erik-N049 » 30 jan 2007, 22:12
Har brukt motorstativet. Fungerte helt tipp topp det. Litt tungt å snurre motoren rundt, men det løses med en "dært" olje der det kniper.
___________
1995 900T Sensonic
SP Steg 4 eller noe slikt
3" JT m/sportskat., Viggen turbo, Viggen IC, open air, Koni rundt om
Speedparts/Greenstuff skiver og klosser
http://www.reinvarme.no/" onclick="window.open(this.href);return false;