litt info om å bli tatt i fotoboks
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
litt info om å bli tatt i fotoboks
Tatt i fotoboks...?
DETTE INNLEGGET BØR LESES NØYE IGJENNOM AV ALLE SOM HAR LAPPEN OG KJØRER BIL.
Bildet av føreren er alfa omega. Kan ikke føreren identifiseres med 100% sikkerhet skal i utgangspunktet saken henlegges.
De bildene som viser en sjåfør som tar ned solskjerm, holder hånden foran ansiktet o.l. kan m.a.o IKKE brukes.
Dette gjelder både fotobokser som måler fart og fotobokser som registrerer kjøring på rødt lys.
MEN det gjelder IKKE for passering av bomstasjoner uten å betale. Dette er fordi fartsovertredelser og kjøring mot rødt lys avgjøres med forenklet forelegg eller anmeldelse, mens ved passering av en bomstasjon uten å betale medfører en TILLEGGSAVGIFT, og ikke et foremklet forelegg eller anmeldelse. Her er det nemlig en klar definisjonsforskjell.
Hvis fører av kjøretøyet som blir knipset i en fotoboks ikke er eier av kjøretøyet, blir boten sendt til registrert eier iht Autosys, hvis den i det hele tatt blir sendt.
Hvis identifisering av sjåføren er vanskelig og/ eller umulig: Eiere av privatregisrerte kjøretøy plikter IKKE å opplyse hvem det var som kjørte, i hvert fall IKKE hvis en sier det var et medlem av nærmeste famile. Da skal saken i utgangspunktet henlegges. Iht norsk lov er nemlig IKKE pliktig å vitne mot/ angi medlemmer av nærmeste famile.
Men du må selvsagt møte opp på politistasjonen og forklare dette.
Saken hvor en lastebileier ble fengslet (men fort løslatt igjen) fordi sjåførene hans ble knipset i fotobokser, kom i problemer fordi han nektet å forklare seg for politiet og møte i retten. Det er jo et klart lovbrudd i seg selv.
Det eneste han kunne gjort var å kanskje hevde at en medlem av hans nærmeste familie (som også bør være ansatt...) kjørte.
Men det jeg beskriver her, gjelder først og fremst for privatregistrerte kjøretøy, og hvis en har klart å vanskeliggjøre identifiseringen av sjåføren når bildet ble tatt, ved å ta ned solskjermen, ha på solbriller og klø seg på nesa eller lignende.
Låner du bort bilen din til en venn som blir knipset i en fotoboks, er det altså bare å møte opp på politistasjonen å fortelle at du desverre ikke husker hvem som lånte bilen med begrunnelse at feks du låner bort bilen så mye. Det er jo ikke forbudt det...
Var det du selv som kjørte, men husket å ta ned solskjermen og klø deg på nesa når du ble knipset, sier du jo selvsagt det samme... Hva skal så politiet si da? Tvinge deg til å huske? De ser jo uten tvil at det ikke er deg, hvis kompisen din ikke skjulte ansiktet sitt, så du kan jo ikke få boten. Husk at det er opp til politiet å finne ut hvem som kjørte og bevise det. Husker ikke bileier hvem som kjørte, vel så gjør han/hun ikke det da.
Dette er uomtvistelige fakta som flertallet av det norske folk ikke kjenner til. At værstingene i trafikken ikke vet dette er vel bra, men mange blir kanskje knipset i 90 i en 80 sone i en lånt bil og ærlige som vi er, betaler vi bare når eieren får boten i posten selv om en altså ikke trenger det.
Blir du knipset i din egen bil, men har tatt ned solskjemen e.l. er sjansen stor for at du aldri får noe i posten. En bekjent av meg jobbet en lengre periode i den avdelingen i Politiet hvor en tok imot bildene fra alle fotoboksene. Han kunne fortelle at alle bildene hvor føreren ikke kunne identifiseres 100% gikk rett i makuleringsmaskinen. Hvis fartsovertredelsen var svært stor, ble saken likevel sendt til en etterforsker.
Han kan fortelle at svært mange bilder ble makulert i løpet av en dag.
Jeg synes det er rart at så mange blir tatt i fotoboksene hvert år, da dette jeg nå har skrevet om flere ganger har vært omtalt i både VG og Dagbladet, både i papirutgavene og på nett.
Hadde alle visst om disse fakta hadde ingen blir tatt i fotoboksene, men dette har jo både positive og negative følger, selvsagt.
For de som planlegger å kjøpe en såkallt "fotoboks-varsler": GLEM DET! Bruk heller pengene på noe annet! Bare ta med solskjermen eller klø deg tilfeldigvis på nesa hvis du kjører med solbriller, akkurat forbi fotoboksen.
Husk nå på å vise litt forsiktighet når du tar ned solskjermen, du må jo se veien og klare å kjøre sikkert. Ta heller armen opp, t-skjorta over nesa eller finn på noe som gjør identifiseringen av sjåføren UMULIG. Da er du 100% trygg, bare hold hodet kaldt HVIS du skulle få noe i posten etterpå. Vil du være 100% trygg etter å ha blitt knipset i en eller annen slags fotoboks, er det altså bare å hevde at et medlem av nærmeste familie kjørte bilen. HVILKET medlem er du ikke pliktig å oppgi (iht Norges Lover), og politiet kan ikke avgjøre hvem det var da sjåføren skjulte ansiktet så det nytter ikke å innkalle hele slekta til avhør heller....
Verifiser gjerne disse opplysningene hos de rette myndighetene. Ikke sikkert en får svar, for dette er jo slikt bilister ikke skal vite! Personlig har jeg fått dette bekreftet og verifisert 100% av flere bekjente i politiet, i tillegg til han som lenge jobbet i den avd som fikk inn alle bildene fra fotoboksene.
En tulling som kjører i 140-150 km/t ++ i en 70-80 km sone fortjener å bli tatt og miste lappen. La oss være enige om det. Han/hun utsetter andre menneskers liv for fare.
MEN 99% av alle som blir tatt i fotoboksene er ikke disse værstingene. De aller fleste som blir tatt holder 10-15-20 km/t over fartsgrensa, noe som på de aller fleste veier egentlig ikke er for fort. Fartsgrensen er kunstig lav på svært mange av veiene våre og sammen med moderne biler er det svært lett og glemme seg bitte litt. Da blinker det.
Fotoboksene fungerer som rene pengemaskiner. De tar svært få av de som virkelig fortjener å bli tatt. Istedet tar de den vanlige mann og kvinne i gata som egentlig ikke har gjort noe galt. Når fotoboksene blir pengemaskiner skjer det noe med rettsoppfatningen til folk.
Les denne: http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article189040.ece
Grunnen til at disse 18.653 personene IKKE fikk bot var ikke manglene resurser hos politiet. De fikk ikke bot fordi sjåføren ikke kunne identifiseres 100% sikkert. Dette kan skylles dårlige bilder, solskjermen nede, solbriller og kløing på nesa og alle andre metoder for å skjule ansiktet/ sin identitet på et bilde.
Hvorfor tror du at ingen motorsyklister får/kan få/kunne fått bot i fotobokser? Tror du det bare er fordi kjennemerket sitter bak????
PS: Glem div sprayer som skal gjøre skiltet ditt usynlig for fotobokser som bruker blitz. (Feks "Photoblocker") Med litt anstrengelse kan en se at det er gjort noe med skiltet og et kjennemerke er å regne som et offentlig dokument! Du kan bli tiltalt for dok.falsk (dokumentforfalskning) og strafferammene for dette er høye i Norge!
Det blir som med en pengeseddel, selv om den er DIN, kan du ikke gjøre hva du vil med den og bruke den etterpå.
DETTE INNLEGGET BØR LESES NØYE IGJENNOM AV ALLE SOM HAR LAPPEN OG KJØRER BIL.
Bildet av føreren er alfa omega. Kan ikke føreren identifiseres med 100% sikkerhet skal i utgangspunktet saken henlegges.
De bildene som viser en sjåfør som tar ned solskjerm, holder hånden foran ansiktet o.l. kan m.a.o IKKE brukes.
Dette gjelder både fotobokser som måler fart og fotobokser som registrerer kjøring på rødt lys.
MEN det gjelder IKKE for passering av bomstasjoner uten å betale. Dette er fordi fartsovertredelser og kjøring mot rødt lys avgjøres med forenklet forelegg eller anmeldelse, mens ved passering av en bomstasjon uten å betale medfører en TILLEGGSAVGIFT, og ikke et foremklet forelegg eller anmeldelse. Her er det nemlig en klar definisjonsforskjell.
Hvis fører av kjøretøyet som blir knipset i en fotoboks ikke er eier av kjøretøyet, blir boten sendt til registrert eier iht Autosys, hvis den i det hele tatt blir sendt.
Hvis identifisering av sjåføren er vanskelig og/ eller umulig: Eiere av privatregisrerte kjøretøy plikter IKKE å opplyse hvem det var som kjørte, i hvert fall IKKE hvis en sier det var et medlem av nærmeste famile. Da skal saken i utgangspunktet henlegges. Iht norsk lov er nemlig IKKE pliktig å vitne mot/ angi medlemmer av nærmeste famile.
Men du må selvsagt møte opp på politistasjonen og forklare dette.
Saken hvor en lastebileier ble fengslet (men fort løslatt igjen) fordi sjåførene hans ble knipset i fotobokser, kom i problemer fordi han nektet å forklare seg for politiet og møte i retten. Det er jo et klart lovbrudd i seg selv.
Det eneste han kunne gjort var å kanskje hevde at en medlem av hans nærmeste familie (som også bør være ansatt...) kjørte.
Men det jeg beskriver her, gjelder først og fremst for privatregistrerte kjøretøy, og hvis en har klart å vanskeliggjøre identifiseringen av sjåføren når bildet ble tatt, ved å ta ned solskjermen, ha på solbriller og klø seg på nesa eller lignende.
Låner du bort bilen din til en venn som blir knipset i en fotoboks, er det altså bare å møte opp på politistasjonen å fortelle at du desverre ikke husker hvem som lånte bilen med begrunnelse at feks du låner bort bilen så mye. Det er jo ikke forbudt det...
Var det du selv som kjørte, men husket å ta ned solskjermen og klø deg på nesa når du ble knipset, sier du jo selvsagt det samme... Hva skal så politiet si da? Tvinge deg til å huske? De ser jo uten tvil at det ikke er deg, hvis kompisen din ikke skjulte ansiktet sitt, så du kan jo ikke få boten. Husk at det er opp til politiet å finne ut hvem som kjørte og bevise det. Husker ikke bileier hvem som kjørte, vel så gjør han/hun ikke det da.
Dette er uomtvistelige fakta som flertallet av det norske folk ikke kjenner til. At værstingene i trafikken ikke vet dette er vel bra, men mange blir kanskje knipset i 90 i en 80 sone i en lånt bil og ærlige som vi er, betaler vi bare når eieren får boten i posten selv om en altså ikke trenger det.
Blir du knipset i din egen bil, men har tatt ned solskjemen e.l. er sjansen stor for at du aldri får noe i posten. En bekjent av meg jobbet en lengre periode i den avdelingen i Politiet hvor en tok imot bildene fra alle fotoboksene. Han kunne fortelle at alle bildene hvor føreren ikke kunne identifiseres 100% gikk rett i makuleringsmaskinen. Hvis fartsovertredelsen var svært stor, ble saken likevel sendt til en etterforsker.
Han kan fortelle at svært mange bilder ble makulert i løpet av en dag.
Jeg synes det er rart at så mange blir tatt i fotoboksene hvert år, da dette jeg nå har skrevet om flere ganger har vært omtalt i både VG og Dagbladet, både i papirutgavene og på nett.
Hadde alle visst om disse fakta hadde ingen blir tatt i fotoboksene, men dette har jo både positive og negative følger, selvsagt.
For de som planlegger å kjøpe en såkallt "fotoboks-varsler": GLEM DET! Bruk heller pengene på noe annet! Bare ta med solskjermen eller klø deg tilfeldigvis på nesa hvis du kjører med solbriller, akkurat forbi fotoboksen.
Husk nå på å vise litt forsiktighet når du tar ned solskjermen, du må jo se veien og klare å kjøre sikkert. Ta heller armen opp, t-skjorta over nesa eller finn på noe som gjør identifiseringen av sjåføren UMULIG. Da er du 100% trygg, bare hold hodet kaldt HVIS du skulle få noe i posten etterpå. Vil du være 100% trygg etter å ha blitt knipset i en eller annen slags fotoboks, er det altså bare å hevde at et medlem av nærmeste familie kjørte bilen. HVILKET medlem er du ikke pliktig å oppgi (iht Norges Lover), og politiet kan ikke avgjøre hvem det var da sjåføren skjulte ansiktet så det nytter ikke å innkalle hele slekta til avhør heller....
Verifiser gjerne disse opplysningene hos de rette myndighetene. Ikke sikkert en får svar, for dette er jo slikt bilister ikke skal vite! Personlig har jeg fått dette bekreftet og verifisert 100% av flere bekjente i politiet, i tillegg til han som lenge jobbet i den avd som fikk inn alle bildene fra fotoboksene.
En tulling som kjører i 140-150 km/t ++ i en 70-80 km sone fortjener å bli tatt og miste lappen. La oss være enige om det. Han/hun utsetter andre menneskers liv for fare.
MEN 99% av alle som blir tatt i fotoboksene er ikke disse værstingene. De aller fleste som blir tatt holder 10-15-20 km/t over fartsgrensa, noe som på de aller fleste veier egentlig ikke er for fort. Fartsgrensen er kunstig lav på svært mange av veiene våre og sammen med moderne biler er det svært lett og glemme seg bitte litt. Da blinker det.
Fotoboksene fungerer som rene pengemaskiner. De tar svært få av de som virkelig fortjener å bli tatt. Istedet tar de den vanlige mann og kvinne i gata som egentlig ikke har gjort noe galt. Når fotoboksene blir pengemaskiner skjer det noe med rettsoppfatningen til folk.
Les denne: http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article189040.ece
Grunnen til at disse 18.653 personene IKKE fikk bot var ikke manglene resurser hos politiet. De fikk ikke bot fordi sjåføren ikke kunne identifiseres 100% sikkert. Dette kan skylles dårlige bilder, solskjermen nede, solbriller og kløing på nesa og alle andre metoder for å skjule ansiktet/ sin identitet på et bilde.
Hvorfor tror du at ingen motorsyklister får/kan få/kunne fått bot i fotobokser? Tror du det bare er fordi kjennemerket sitter bak????
PS: Glem div sprayer som skal gjøre skiltet ditt usynlig for fotobokser som bruker blitz. (Feks "Photoblocker") Med litt anstrengelse kan en se at det er gjort noe med skiltet og et kjennemerke er å regne som et offentlig dokument! Du kan bli tiltalt for dok.falsk (dokumentforfalskning) og strafferammene for dette er høye i Norge!
Det blir som med en pengeseddel, selv om den er DIN, kan du ikke gjøre hva du vil med den og bruke den etterpå.
Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"


Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- 9000 Geir N371
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 29 nov 2004, 01:00
- Sted: Ågotnes
Syns uansett at det er mye ut på tynn is filosofi her. Hadde eg lånt bilen til en kompis og blitt knipset hadde eg ikkje bedt han om å lyge for politiet at det var "en i nærmeste familie". Falsk forklarting er også straffbart.
Ofte er det en grunn til fatsgreser. Dessuten kan du kan kjøre en del over før de knipser. Har alltid kjørt i 90km/t med cruisecontroll forbi samtilge fotobokser i 80-sonen i Bergen i sikkert 5 år no. Null problem. Litt feil på speedometer og litt toleranse må politiet ha.
Er du dum og blir tatt i en fotoboks får du gjøre opp for deg mener nå eg. Så for eg heller leke moralens vokter.
Edit: De som diter i det kan jo da kjøre rundt i finnlandshette og skylde på at det trekker sånn i bilen.
Ofte er det en grunn til fatsgreser. Dessuten kan du kan kjøre en del over før de knipser. Har alltid kjørt i 90km/t med cruisecontroll forbi samtilge fotobokser i 80-sonen i Bergen i sikkert 5 år no. Null problem. Litt feil på speedometer og litt toleranse må politiet ha.
Er du dum og blir tatt i en fotoboks får du gjøre opp for deg mener nå eg. Så for eg heller leke moralens vokter.

Edit: De som diter i det kan jo da kjøre rundt i finnlandshette og skylde på at det trekker sånn i bilen.

Geir
-91 9000 CD 2.3i
-91 9000 CD 2.3i
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
har visst om dette lenge
men så har vi i praksis 1 fotoboks her i bodø, så den glemmer man ikke.
Og vi nordleninger liker ikke fotobokser, så den har vært rent tap den der boksen.
Hovedsakelig fordi vi har skutt den sunn hver gang den har kommet opp
Vegvesenet i Bodø var svært oppgitt over situasjonen, men de fikser den gang på gang!
Gøøøy
men så har vi i praksis 1 fotoboks her i bodø, så den glemmer man ikke.
Og vi nordleninger liker ikke fotobokser, så den har vært rent tap den der boksen.
Hovedsakelig fordi vi har skutt den sunn hver gang den har kommet opp

Vegvesenet i Bodø var svært oppgitt over situasjonen, men de fikser den gang på gang!
Gøøøy

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Politiet stiller lasere/radar instrumentene sine 10% over den aktuelle fartsgrensa. Så man har alltids litt å gå på 
Og satse på at bilen viser feil ville jeg neppe ha gjort, føre det blir målt med en GPS, eller lignende.
Min har en fartsvisningsforskjell på 5 km/t fra sommer til vinterdekk, så pass på

Og satse på at bilen viser feil ville jeg neppe ha gjort, føre det blir målt med en GPS, eller lignende.
Min har en fartsvisningsforskjell på 5 km/t fra sommer til vinterdekk, så pass på

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Innlegg: 284
- Registrert: 10 aug 2006, 21:38
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
Greia med fotoboksvarsler er å bli varslet når det er en fotoboks i nærheten, slik at man slipper å få dumme brev i posten og slippe alt stresset med å forklare seg. Den tusenlappen det koster for en varsler synes jeg det er verdt (og ja, jeg har en selv)
Du sier man skal klø seg i ansikte el. når man passerer en fotoboks, men grunnen til at man blir tatt i fototbokser er at man ikke ser dem/glemmer dem, og da hjelper det ikke mye å forklare seg bort i et avhør, for da har man nemlig glemt å skjule ansiketet sitt, nettopp fordi man glemte boksen!
Det er der en fotoboksvarsler kommer inn i bildet
Ellers et bra innlegg for de som ikke visste dette
Du sier man skal klø seg i ansikte el. når man passerer en fotoboks, men grunnen til at man blir tatt i fototbokser er at man ikke ser dem/glemmer dem, og da hjelper det ikke mye å forklare seg bort i et avhør, for da har man nemlig glemt å skjule ansiketet sitt, nettopp fordi man glemte boksen!
Det er der en fotoboksvarsler kommer inn i bildet

Ellers et bra innlegg for de som ikke visste dette

[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Rekorden i fjor pr.November var 220 i 80 sone. Dette ble gjort av en polakk eller noe i den duren,dem trodde han jobba her i landet siden han ble tatt i samme boksen i 150 i juni.
Har sett mange av bildene,de er som Janod skrev,MEGET bra!!! Jobber som elektrikker å har deriblant jobbet på Politiets ATK senter noen uker i fjor. Mange morsomme bilder å se ja
Har sett mange av bildene,de er som Janod skrev,MEGET bra!!! Jobber som elektrikker å har deriblant jobbet på Politiets ATK senter noen uker i fjor. Mange morsomme bilder å se ja

2003 Saab 9-5 2.0t
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Nå var det snakk om fotobokser her da, og de er lagt inn med ulike feilmarginer, dvs at enkelte steder tåler den 5 over, mens andre steder tåler den kanskje 10 over.... Ikke lenge siden saken var oppe på vg..matrox skrev:Politiet stiller lasere/radar instrumentene sine 10% over den aktuelle fartsgrensa. Så man har alltids litt å gå på![]()
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
bra respons her da! dette er sånn :greit å vite ting:! hvis man er litt slu og vil prøve å komme seg unna en bot
Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"


Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Etter en diskusjon blandt moderatorene så flytter vi denne tråden tilbake til Ikke SAAB relatert.
FAQ skal ikke inneholde diskusjonstråder og dere har da vel fortsatt hørt om søkefunksjonen???
En annen ting er at ordlyden i denne tråden er på en sånn måte at den ikke er noe STCN kan stå inne for!!
FAQ skal ikke inneholde diskusjonstråder og dere har da vel fortsatt hørt om søkefunksjonen???

En annen ting er at ordlyden i denne tråden er på en sånn måte at den ikke er noe STCN kan stå inne for!!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Som noen sier, om man glemmer seg og koster forbi så husker man neppe det med solskjermen/nesa/70-talls solbriller osv...
Om man er en kronisk råkjører og gir blanke i lover, regler og trafikksikkerhet, vel så er dette sikkert en måte å lure seg unna på...
For den med et snev av ansvarsfølelse så følger man enten fartgrensene eller så skaffer man seg en form av varsler. Ingen knips - ingen ekstrajobb.
Om man er en kronisk råkjører og gir blanke i lover, regler og trafikksikkerhet, vel så er dette sikkert en måte å lure seg unna på...
For den med et snev av ansvarsfølelse så følger man enten fartgrensene eller så skaffer man seg en form av varsler. Ingen knips - ingen ekstrajobb.

cK
'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-
'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-