Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
heinrich
- 1,5 bar

- Innlegg: 422
- Registrert: 31 aug 2006, 21:01
- Medlemsnummer: N734
- Sted: Horten
Legg inn
av heinrich » 25 jan 2007, 21:55
Heisann!
Dere som har kick-ass anlegg i saabene deres, hvor er det dere har jordinga? Jeg har ikke mulighet til å få sveist inn noe, og det blir så teit å borre opp i godbilen min.

M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
-
kenny n277
- 1,5 bar

- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
Legg inn
av kenny n277 » 25 jan 2007, 22:11
brukte det ene sele festet under baksetet, fikk god jord der, kort vei fra bagasje rommet å,
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
-
heinrich
- 1,5 bar

- Innlegg: 422
- Registrert: 31 aug 2006, 21:01
- Medlemsnummer: N734
- Sted: Horten
Legg inn
av heinrich » 25 jan 2007, 23:03
takk, det var det jeg håpa på!Hvordan festa du det? Veit ikke hvordan det ser ut der, og jeg orker ikke røske og rive i bilen akkurat nå, det er jo svinkaldt, og må derfor få kjøpt inn utstyr før jeg pakker meg inn i saueull.

M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 25 jan 2007, 23:03
Jeg kjører 21 kvadrat minuskabel rett fra batteriet

Slipper å stresse med å finne god kontakt til karosseriet, og det koster ikke allverden med kabel heller. Jobben med å trekke må du uansett gjennom med plusskabelen.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
heinrich
- 1,5 bar

- Innlegg: 422
- Registrert: 31 aug 2006, 21:01
- Medlemsnummer: N734
- Sted: Horten
Legg inn
av heinrich » 25 jan 2007, 23:06
ja, det er sant det. Hvor la du din forresten? Under lista ved dørene der? Regner med at det er plass til to kabler der siden du har gjort det.
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 25 jan 2007, 23:12
heinrich skrev:ja, det er sant det. Hvor la du din forresten? Under lista ved dørene der? Regner med at det er plass til to kabler der siden du har gjort det.
Gikk greit å trekke kabler under dørlistene ja, litt stress et par steder men fikk det på plass. 2x 21 kvadrat kabler.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
heinrich
- 1,5 bar

- Innlegg: 422
- Registrert: 31 aug 2006, 21:01
- Medlemsnummer: N734
- Sted: Horten
Legg inn
av heinrich » 25 jan 2007, 23:14
takk for hjelpen alle 3! jeg gruer meg som pokker til denna jobben, må finne et egnet sted å dra den igjennom torpedoen og få trukket kabler i den forbanna kulden.
EDIT: noen tips der forresten? angående torpedoen altså.
Sist redigert av
heinrich den 25 jan 2007, 23:15, redigert 1 gang totalt.
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
-
WilliamN582
- 1.2 bar

- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
Legg inn
av WilliamN582 » 25 jan 2007, 23:14
la min der, men er fordel å legge strøm på ene siden, og signalkabelen på den andre, for å ungå støy på anlegget!!!
brukte også selepungte under sete som jordingsfeste!!! funker fett...
lykke til!!
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
-
Terra N837
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Legg inn
av Terra N837 » 25 jan 2007, 23:18
WilliamN582 skrev:la min der, men er fordel å legge strøm på ene siden, og signalkabelen på den andre, for å ungå støy på anlegget!!!
brukte også selepungte under sete som jordingsfeste!!! funker fett...
lykke til!!
Gjorde det på samme måte i min solgte 9000, funka som f..

Mazda 6
VW Polo
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 25 jan 2007, 23:21
heinrich skrev:EDIT: noen tips der forresten? angående torpedoen altså.
Husker ikke hvordan jeg gjorde dette, tror jeg fant et hull som var der fra før. Mener det var et hull inn til kupèen, over pedalene et sted, men kan ikke garantere noe da jeg har montert stereo i så mange biler at jeg av og til blander litt sammen

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
heinrich
- 1,5 bar

- Innlegg: 422
- Registrert: 31 aug 2006, 21:01
- Medlemsnummer: N734
- Sted: Horten
Legg inn
av heinrich » 25 jan 2007, 23:33
Jaja, med litt vaselin og muskelkraft så går alt pleier jeg å si. Får oppdatere med noen bilder hvis jeg noengang skulle fått gjennomført dette før våren kommer med litt varme.

M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 26 jan 2007, 00:09
Flott, vi liker bilder

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Terra N837
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Legg inn
av Terra N837 » 26 jan 2007, 00:31
På den 9000 jeg hadde trakk jeg kabler gjennom på høyresiden av bilen.
Kabelen kom da inn fra motorrommet gjennom et lite plastdeksel som var under pakningen til pansret.
Kabelen kom da ned på baksiden av hanskerommet, var trangt som F.., men det gikk

Mazda 6
VW Polo
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 26 jan 2007, 00:33
På 9k så er det best å trekke strømkablene på førersiden. Batteriet sitter jo på den siden desuten så sitter det en stor gummigjennomføring oppe til venstre for pedalene hvor det er enkelt å få kabelen igjenom.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor