Fuktighet og noe som stjeler strøm
Moderator: Moderatorer
Fuktighet og noe som stjeler strøm
Jeg bruker bilen lite, nå som jeg er i militæret. Men jeg fikk nytt batteri til jul, og nå har den stått 3 uker uten å bli brukt. Er det normalt at batteriet skal bli HELT tomt på den tiden? Hva kan trekke strøm?
Og den jævla fuktigheten irriterer meg grenseløst. Nå er jeg nødt til å kjøre med vinduene litt åpne, for å forhindre at hele bilen dugger ned. Det skjer vanvittig fort. Hvor kan dette komme fra?
Og den jævla fuktigheten irriterer meg grenseløst. Nå er jeg nødt til å kjøre med vinduene litt åpne, for å forhindre at hele bilen dugger ned. Det skjer vanvittig fort. Hvor kan dette komme fra?
04' 9-3ss 1.8t
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Fuktighet og noe som stjeler strøm
Lekk varmeapparatregister?lie_N509 skrev:Og den jævla fuktigheten irriterer meg grenseløst. Nå er jeg nødt til å kjøre med vinduene litt åpne, for å forhindre at hele bilen dugger ned. Det skjer vanvittig fort. Hvor kan dette komme fra?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Hvordan er bilen når du bruker den mye da?
Opelen jeg kjører (
) er akkurat sånn, blir klissbløtt inni der når den står rolig og ikke brukes. Er sånn at jeg nesten må bytte bukse etter og ha kjørt altså, men dersom jeg bruker bilen hver dag er det ikke noe problem i det hele tatt... Generelt lekk er vel kanskje diagnosen da?
Opelen jeg kjører (

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Du får en søtlig lukt i bilen, og tørker du rutene så ser du at det ikke er bare vann.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Hmm virker ikke som det er det. Med en gang jeg tar luften vekk fra vinduene dugger de igjen, og særlig sidevinduene er vanskelige å holde duggfrie. Det skal jo åpenlyst ikke være sånn. Skrur jeg av bilen og bare sitter inni den, dugger det igjen på kanskje 1 minutt. Irriterende! I og med at det nå har vært minus-grader og tørt en god stund, kan det vel ikke være fuktighet gjennom hull som har lagt seg heller. Jeg holder heller en knapp på noe varme-greier som lekker når bilen brukes...(?)
04' 9-3ss 1.8t
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
En kamerat av meg som hadde problemer med dette, og der måtte varmeapperatregisteret skiftes tror jeg.
Var noe lekasje, så det ble rimelig fuktig inne i bilen. Dugget igjen hele jævla tida, så vindu trikset måtte brukes.
Det var på en ng900...
Var noe lekasje, så det ble rimelig fuktig inne i bilen. Dugget igjen hele jævla tida, så vindu trikset måtte brukes.
Det var på en ng900...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
Matrox, det kan tenkes du er innpå noe. Jeg får få en eller annen til å sjekke om/når jeg gidder. Saken er at jeg er bare hjemme en uke om gangen, så det blir ikke så mye tid til sånt. Særlig da jeg heller setter den på verksted enn å kuke selv.
Vinduene er nok skitne ja, og jeg drar jo med snø inn, men ikke i de mengdene som det burde vært i forhold til duggen...
Vinduene er nok skitne ja, og jeg drar jo med snø inn, men ikke i de mengdene som det burde vært i forhold til duggen...
04' 9-3ss 1.8t
lie_N509 skrev:Prøvd dette? Virker det? Kan være verdt å prøve, det koster jo ikke stort.
Ingvar, ingen anelse, hvordan sjekker jeg?
Jeg brukte det på bilen min når baklykta hadde sprukket, men da var det også 10-15 varme ute.
Vet ikke hvilken effekt denne vil ha når temperaturen har sunket til under 0.
Kan kanskje kombineres med en bitte bitte liten kupevifte slik at temperaturen i bilen ligger på 2-3+ grader.
900 SE 2.0T RIP
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Jeg vet ikke hva som stjeler strøm i bilen din men det eneste som er uorginalt på din av elektrisk utstyr er vel stereoen, start med å koble den bort å se om det blir bedre da.
Når det gjelder fuktighet... bilen din stod jo her leeenge og jeg brukte den jo et par ganger, merket ikke noe galt da... Har den blitt verre i det siste da eller?
Sikker på at du ikke tabber deg ut og at resirk-knappen på ac'n står inne da?
Hvis det ikke er dette så er det vel sansynligvis varmeapparatregisteret 
Når det gjelder fuktighet... bilen din stod jo her leeenge og jeg brukte den jo et par ganger, merket ikke noe galt da... Har den blitt verre i det siste da eller?
Sikker på at du ikke tabber deg ut og at resirk-knappen på ac'n står inne da?


M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Prøv å mål med et ampere meter ved å ta av pluss pol på batteriet også mål fra der du tar av også til pluss polen. Se hvor mye strøm den trekker, også kan du koble fra en ting som f.eks: anlegget også se hvor mye strøm det trekker uten anlegget. Vil jo uansett gå noen milliampere til f.eks: klokke og minne på spilleren. Hvis det går veldig liten strøm så kan det jo være batteriet som begynner å bli gåent.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Torstein...du _kan_ faktisk slå av tenninga på en Saab også. Ikke bare på BMW de har den muligheten. Bare at du finner nøklene/tenninga rett bak girstanga i midtkonsollen. IKKE ved rattstammen




Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522