Har du en 5 dørs tar det 10 min å sku ned hele takplaten og trekke det forsiktig ut bakluken, 3 dørs tror jeg er hengt om med noe spilesystem...
Jeg kjøpte 2 meter med lys alkantara stoff på Hansen & Dysvik til 229 pr meter (ser ut som tynt semsket skinn) fåes i ulike farger.
Riv forsiktig av det råtne gamle trekket, bruk en boks med godt spraylim, og start i en ende og jobb det nye stoffet ned i hver bulk, spray både på stoff og plate, du kan ungå rynker ved å jobbe litt med stoffet, et triks kan være å "prøve legge" det på før du setter igang med limet, ha rikelig med stoff så det henger rund kanten, vent med å legge siste del rund kanten til du har limt ferdig den biten som er på "oversiden" Bruk en teppekniv og skjær fine små snitt der skrue hull og solksjermholdere osv skal inn. og vips, nytt tak gitt, også i eksklusivt skinn a gitt

Til seter kan jeg anbefale å leie en Hagerty tepperens maskin med smalt munnstykke, jobb mange ganger, spray på sug opp, iaf 4-5 runder i samme omgang, skitten løsner etterhvert nårt stoffet har blitt skikkelig fuktet, bruk god tid på å suge opp all væsken til slutt, regn med at det kan ta flere dager før det tørker skikkelig, mye dugg på vinduer de første dagene, sitt på et håndkle så du ikke blir så klam i baken

Stoffet ser enda renere ut når det har tørket skikkelig, renseprossesen gjør også at du får en "nyere" lukt i bilen, og du vil ikke tro hvor mye sand og gjørme som ligger igjen i bøtta fra vannet som er sugd opp....
Lykke til!