Er det så enkelt som å løsne disse og bytte dysene, de er vel bare trykk ned i noen o-ringer...?!
Innspill mottas med takk

Moderator: Moderatorer
Nå er ikke problemet at motoren til Chris ikke får nok bensin, da! Han mistenker at dysene ikke dusjer, men drypper.Vangen N622 skrev:Kjør heller på med dyserens. Er på T16 det lønner seg å bytte dyser. Da med noen som gir mer bensin. På T8 med K-Jet sprut så må du justere på den store klumpen med luftfilterboksen for å få mer bensin. Men dog så får din T8 nok av bensin allerede.
Hei Petter, vet du hva de koster sånn ca pr stk?Petter 900 T skrev:Dysene på T8 blir slitt de og, så det er klart bra med nye dyser.
De er dyre, men det blir ofte bedre med nye!
Plastrørene er sprø, vær meget forsiktig!
Petter
Nei, ikke gjør det!Vangen N622 skrev:Men tilbake til det jeg sa da. Skulle ikke dyserens gjøre biffen? Og det ligger vel mange Saab'er på dynga med CI, så det er bare å plukke med seg hjem å rense opp å koble til.
Denne skjønte jeg ikke helt...tronds skrev:Nei, ikke gjør det!Vangen N622 skrev:Men tilbake til det jeg sa da. Skulle ikke dyserens gjøre biffen? Og det ligger vel mange Saab'er på dynga med CI, så det er bare å plukke med seg hjem å rense opp å koble til.
Det finnes mange forskjellige dyser til Bosch CI systemet. Med feil dyser blir det gjerne slik at motoren får for lite bensin med et havari som resultat. Jeg vet litt om akkurat det. Hadde en motor hvor tidligere eier hadde bytter to dyser. De var tydeligvis ikke for T8 motoren, så det ble dyrt. Veldig dyrt. Toppen sprakk, turboen røyk på grunn av allt for høy eksostemp, ventilene smeltet, stemplene smeltet, det ble striper i sylindrene, så det måtte til en boring. Masse deler pluss mye arbeide.
Prøv å legge de i dyserens først. Sjekk hvordan de spruter. Er det ikke bra, så kjøp nye. Det er billigst i lengden.
Trond
Selvfølgelig ikke, men nå var det jo snakk om å plukke noen fra en tilfeldig 8v på hoggeren.daytonabeach skrev:DEt kan da ikke være umulig å få de rette dysene om man drar på Saab huset?!?!tronds skrev:Nei, ikke gjør det!Vangen N622 skrev:Men tilbake til det jeg sa da. Skulle ikke dyserens gjøre biffen? Og det ligger vel mange Saab'er på dynga med CI, så det er bare å plukke med seg hjem å rense opp å koble til.
Det finnes mange forskjellige dyser til Bosch CI systemet. Med feil dyser blir det gjerne slik at motoren får for lite bensin med et havari som resultat.
Trond