Noen som vet om det går ant å ettermontere fjernkontroll på den orginale sentrallåsen?
Hvordan gjøres dette om det går?
Jeg har et sett sentrallåser m/fjernkontroll liggende som jeg har kjøpt på mobilsentrum.
Saab 9000 Turbo 85mod
Ettermontering av Fjernkontroll
Moderator: Moderatorer
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Ja det går det. Nå kjenner ikke jeg 9000 så veldig godt, men du må nok inn i førerdøra og montere en "driver" (motor) som opereres av fjernkontrollen. Dvs at driveren drar låsepinnen opp og ned, og den originale bryteren som sitter der vil da sørge for at resten av dørene bilr låst.
På nyere modeller er det alt en driver i førerdøra, og da kan en koble seg direkte inn på den. Du finner enkelt ut om det sitter en slik driver dersom det er mulig å operere sentrallåsen både fra fører og pass. døren.
Litt rotete forklart, men i all hast ble det sånn.
På nyere modeller er det alt en driver i førerdøra, og da kan en koble seg direkte inn på den. Du finner enkelt ut om det sitter en slik driver dersom det er mulig å operere sentrallåsen både fra fører og pass. døren.
Litt rotete forklart, men i all hast ble det sånn.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Bendal N809
- 0.7 bar
- Sted: Fosnavåg/Ålesund
BilXtra har sett som skal fungere fint
Eg sjekka opp alt eg trengte. Då var det som dei sei den drivaren og så settet med fjernkontroll osv som bilxtra har. Trur totalt pris på alt inkl drivar vart på 1000kr. Det vart aldri til at eg kjøpte sjølv så eg veit ikkje korleis det er å montere og sånt.
Men eg har sjølv montert 2 av dei mobilsentrum setta. Først å fremst så er batteria ganske vanskelige å skaffe. Og for det andre så har begge setta fått ekstremt dårlig rekkevidde etter et års tid. (batteria er skifta). Og så har dei begge en tendens til å henge seg opp.
Men i starten fungerer alt flott og med glimrande rekkevidde 

Men eg har sjølv montert 2 av dei mobilsentrum setta. Først å fremst så er batteria ganske vanskelige å skaffe. Og for det andre så har begge setta fått ekstremt dårlig rekkevidde etter et års tid. (batteria er skifta). Og så har dei begge en tendens til å henge seg opp.

'92 Saab 9000CC - Solgt og savna
--------------------------------------------
'00 VW Golf IV TDi 4motion Highline!
'98 VW Golf IV 1,6l HIGHLINE - Solgt
'00 VW Golf IV TDi 4motion Highline!
'98 VW Golf IV 1,6l HIGHLINE - Solgt
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Den har driver ja, kom fra og med M93 på 9kcandikid skrev:jeg er litt frekk og tar meg rettigheten til å låne denne tråden litt jeg.
Tor: hva med M93/94? vet du om den har en sånn driver fra før av? så slipper jeg ta av dørdekselet for å sjekke
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor