Den dumper jo bare lufta ut av trykkrøret, så er det litt opp til deg hvor lufta havner
Anbefaling av dumpventil og chip
Moderator: Moderatorer
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Henrik N449 skrev:en dumpventil er vel en dumpventil, uansett om den er resirkulerbar, sekvensiell eller åpen?
Kan jo legge til at det kan godt være du kan kjøre med åpen dump, men det er ikke heldig isåfall.
Vet det er litt ulike erfaringer ute og går når det gjelder åpen dump på biler som ikke bør ha det. Noen mener det funker fint på f.eks. T16, noen mener det fungerer svært dårlig på T16. Selv har jeg opplevd det siste.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Henrik N449 skrev:en dumpventil er vel en dumpventil, uansett om den er resirkulerbar, sekvensiell eller åpen?
Den dumper jo bare lufta ut av trykkrøret, så er det litt opp til deg hvor lufta havner
FEIL!!
På biler med Trionic 7 så skal man ikke benytte åpen avlastningsventil!!
Grunnen er at den lufta man slipper ut allerede er målt av motorstyringen og den tror jo at den lufta skal inn i motoren, hvis du slipper den ut så går ikke motoren slik den skal.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
gud å liv i leiren jeg lagde nå da
poenget mitt var at en dumpventil heter en dumpventil,
uansett om den er åpen, resirkulerende eller sekvensiell.
Jeg vet utmekret godt hvilke dumpventiler som fungerer på hvilke biler og ikke, og hvorfor!
hold your fire!
poenget mitt var at en dumpventil heter en dumpventil,
uansett om den er åpen, resirkulerende eller sekvensiell.
Jeg vet utmekret godt hvilke dumpventiler som fungerer på hvilke biler og ikke, og hvorfor!
hold your fire!
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Vel, innlegget ditt kunne jo misforståes lett slik at trådstarter fort kunne ha trodd at han kunne montere åpen "dumpventil".Henrik N449 skrev:gud å liv i leiren jeg lagde nå da![]()
poenget mitt var at en dumpventil heter en dumpventil,
uansett om den er åpen, resirkulerende eller sekvensiell.
Jeg vet utmekret godt hvilke dumpventiler som fungerer på hvilke biler og ikke, og hvorfor!
hold your fire!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Du mente vel at en dumpventil er og blir en dumpventil, men avnhengig av hvilken bil du monterer den på må du passe på hvor lufta havner 
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682


