Ja, da fikk jeg dyser, byttet de, men motor dør nesten ut på tomgang og ikke ble det bedre under kjøring.
Har fått høre at disse dysene er de samme som sitter på vanlig inject motorene også, noen som vet noe om det?
Boshnr på de gamle er 0 437 502 012
Nr på de nye er 0 437 502 056 (saabdelenr 7856354)
Har også fått nyss om at co må stilles inn på nytt da motoren nå går magrere grunnet tettere dyser.... noen om det? men vil dette ha noen betydning for selve kjøringen?
Forøvrig blåste jeg gjennom de gamle dysene flere runder med diesel og trykkluft før jeg satte de tilbake, 3 av dysene laget en svak ulelyd under trykk, mens den siste virket "tettere" og dusjet litt histen og pisten.
Monterte de igjen, tok en sving på E6, merket et bedre bånndrag over 100kmt, tidligere har den "hengt igjen" litt på akselerasjoner over 100kmt, men har fremdeles luggingen på mellomregisteret, eller når motor går under glt.
En annen sak jeg har notert meg i det siste er at av og til stopper motoren på tomgang, og det kan være svært vanskelig å få startet den igjen, holder på så lenge at batteriet nesten tømmes, virker som bensintilførselen forsvinner (vakum?) eller hva skjer?
Synes den fusker like mye på tomgang enten motor er kald eller varm, men kanskje mest når den blir varm.
Venter i spenning på alle fasitsvarene her nå