Da skal boksen ha skjønt hvor skapet står, for og si det slik
Adapsjon
Moderator: Moderatorer
- Pasient N657
- 2.0 bar

- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Om boksen nullstilles etter 5 minutter uten strøm så skal det ikke være noe problem. Ta av batteripolen (Speedparts sier minus), gå inn og ta deg en kopp kaffe, ta deg en kjøretur med bilen, sørg for at olje/vann og alt det der har riktig temperatur, legg bilen i 3 gir på ca 1500-2000 rpm, og gi flatt jern til 4500-5000, gjenta prosedyren 3-4 ganger.
Da skal boksen ha skjønt hvor skapet står, for og si det slik
Da skal boksen ha skjønt hvor skapet står, for og si det slik
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Neida. Bare hiv deg utpå igjen. Skal gå fint med ny adapsjon.
Sist redigert av Johan N828 den 07 sep 2007, 10:19, redigert 1 gang totalt.
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6955
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det er ein fordel at du køyrer motoren varm før du koplar ifrå batteriet, då vert det best resultat av adapsjonen.Pasient N657 skrev:Om boksen nullstilles etter 5 minutter uten strøm så skal det ikke være noe problem. Ta av batteripolen (Speedparts sier minus), gå inn og ta deg en kopp kaffe, ta deg en kjøretur med bilen, sørg for at olje/vann og alt det der har riktig temperatur, legg bilen i 3 gir på ca 1500-2000 rpm, og gi flatt jern til 4500-5000, gjenta prosedyren 3-4 ganger.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
T5 adapterer seg hele tiden slik at der er det ingen grunn å nulle boksen med mindre du gjør noen hardwareforandringer slik at du vil slette den gamle adapsjonen.
Adapsjon med å ta strømmen er noe som man gjør på bilene med DI/APC
Adapsjon med å ta strømmen er noe som man gjør på bilene med DI/APC
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Brede N979
- 0.7 bar

- Innlegg: 142
- Registrert: 28 jul 2007, 13:54
- Medlemsnummer: N979
- Navn: Marius
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Nardo, Trondheim
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
nå blei jeg jo litt skeptisk da.. jeg tror på det du sier tor, for vi satte inn ny boks i bilen til en kamerat her på forumet, og den gikk som ei klokke med en gang.
bilen min derimot, den hakker og napper som bare rakkern når jeg får ladetrykk på lave turtall. og når jeg gir på fra litt turtall i andre, så kommer et skikkelig napp før den virkelig drar no inni fandenivold..
adapsjon hjelper ikke? noe annet som kan hjelpe. all hardware skal jo stemme... kan jeg begynne å få sliten bensinpumpe?
bilen min derimot, den hakker og napper som bare rakkern når jeg får ladetrykk på lave turtall. og når jeg gir på fra litt turtall i andre, så kommer et skikkelig napp før den virkelig drar no inni fandenivold..
adapsjon hjelper ikke? noe annet som kan hjelpe. all hardware skal jo stemme... kan jeg begynne å få sliten bensinpumpe?
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

