Som sagt, de sluttet å skru i de skruene for lenge siden.
Oljelekk fra svinghjul lageret\simringen etter clutchbytte
Moderator: Moderatorer
- og900turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Det jeg spurte om var om det var to hull det gikk an å skru skruer i. Hvis det er det kan du jo skru de i og da oppnår du bedre klem mot girkassa, og kansje lekkasjen stopper. 
Som sagt, de sluttet å skru i de skruene for lenge siden.
Som sagt, de sluttet å skru i de skruene for lenge siden.
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Jepp, jeg skjønte poenget ditt! 
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
Nå blir jeg snart gal av clutch sluring!
I går bytta jeg til orginalclutchen. Jeg pussa svinghjul og trykkplate med pussepapir, gnikka først med zalo og deretter rødsprit for å få vekk evnt olje.
Deretter kjørte jeg forsiktig ut på hovedveien, la 4 og ga gass. Den slura ved 0.8 bar ca! Clutchen har jo tålt dobbelt så mye før, så det MÅ være olje som sniker seg innpå clutchen.
Det jeg la merke til når jeg hadde det fra hverandre, er at det var en del olje på lamellakselen. Denne renner kanskje ned mot clutchen og spruter opp på trykkplate\svinghjul.
Mitt spm er:
Er det noen pakninger\simringer inne i kassehuset der hvor lamellakselen går inn som kan byttes for å få det tett? Eller er kassa skrot?
I går bytta jeg til orginalclutchen. Jeg pussa svinghjul og trykkplate med pussepapir, gnikka først med zalo og deretter rødsprit for å få vekk evnt olje.
Deretter kjørte jeg forsiktig ut på hovedveien, la 4 og ga gass. Den slura ved 0.8 bar ca! Clutchen har jo tålt dobbelt så mye før, så det MÅ være olje som sniker seg innpå clutchen.
Det jeg la merke til når jeg hadde det fra hverandre, er at det var en del olje på lamellakselen. Denne renner kanskje ned mot clutchen og spruter opp på trykkplate\svinghjul.
Mitt spm er:
Er det noen pakninger\simringer inne i kassehuset der hvor lamellakselen går inn som kan byttes for å få det tett? Eller er kassa skrot?
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1