Tok en kik i verkstedhandboka, og der ser jaggu ut som om returen også har ventil på 9-5...
Men kor nødvendig det er i det daglige kan jo diskuterast. Er jo sikkert bra å ha i "viss, men, om" situasjonar, som fks. en velt.
9-5 som ikke vil gå
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: 9-5 som ikke vil gå
Det kan være at slangen du har ettermontert inni armaturet har revnet opp, så det kommer bensin fram, men ikke trykk.
Hadde slange inni som skulle tåle 8 bar, det gjorde den ikke.
Etter nok mange uhell med opprevne bensinslanger, fikk jeg stålomspunnet slange fra Daniel, den har holdt til nå
Hadde slange inni som skulle tåle 8 bar, det gjorde den ikke.
Etter nok mange uhell med opprevne bensinslanger, fikk jeg stålomspunnet slange fra Daniel, den har holdt til nå

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- wanvik
- 1.2 bar
- Innlegg: 248
- Registrert: 07 jun 2011, 12:45
- Medlemsnummer: N2189
- Bil: '07 9-5 2.0t Biopower Estate
- Sted: Trondheim
9-5 som ikke vil gå
Da går den for egen maskin.
Problemet var slangen ja
Den hadde ikke fått tid til å revne, da det bare har vært startforsøk etter bytte, men den var rett og slett for rom inn på armaturet. Merkelig nok var det annen dim ut fra pumpa, og når den passa bra der tenkte jeg ikke på dimmen inn på armaturet.
Tok slanger fra en gammel fuelrail jeg hadde nå, og det skulle vel holde til denne.
Var inne på tanken om stålomspunnet, men der har jeg bare slike for AN-koblinger (Aeroquip), de er veldig lite fleksible og hadde nok ikke passet.
Tusen takk for tips alle sammen!
Ps: sitter med den knekte returnippelen her nå, og kan igjen bekrefte det med ventil, hehe
Problemet var slangen ja

Den hadde ikke fått tid til å revne, da det bare har vært startforsøk etter bytte, men den var rett og slett for rom inn på armaturet. Merkelig nok var det annen dim ut fra pumpa, og når den passa bra der tenkte jeg ikke på dimmen inn på armaturet.
Tok slanger fra en gammel fuelrail jeg hadde nå, og det skulle vel holde til denne.
Var inne på tanken om stålomspunnet, men der har jeg bare slike for AN-koblinger (Aeroquip), de er veldig lite fleksible og hadde nok ikke passet.
Tusen takk for tips alle sammen!

Ps: sitter med den knekte returnippelen her nå, og kan igjen bekrefte det med ventil, hehe

Re: 9-5 som ikke vil gå
Er ventil i begge, men returen slipper andre veien. Tror den er der så det ikke skal renne ut ved demontering. Ser ingen annen grunn.
/ d
/ d
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]