Trenger veiledning ang bytte av motor

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Trenger veiledning ang bytte av motor

Legg inn av Helge » 11 jan 2013, 01:42

glenn72 skrev:Må eksosmanifoild og turbo av for å få motor ut og inn?
Nei.
Som Ingvar skriver, det eneste du tar av er servopumpe og klimapumpe.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Trenger veiledning ang bytte av motor

Legg inn av Pål N526 » 11 jan 2013, 01:57

Får å få mer plass kan du fjerne vifta/ene. Sitter med 2 10mm bolter. Øker risikoen for å skade radiator.

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Trenger veiledning ang bytte av motor

Legg inn av Ingvar N629 » 11 jan 2013, 08:07

Jeg bruker å ta ut både vifter og radiator.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar